ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتیاد به موبایل شبیه اعتیاد به مواد مخدر است

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

تحقیقات جدید نشان داده وابستگی به موبایل مشابه تأثیر اعتیاد به مواد مخدر است. این افراد احساس افسردگی و اضطراب می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میل آنلاین، تحقیقات نشان داده تاثیرات وابستگی به موبایل در مغز  شبیه اعتیاد به مواد مخدر است.

محققان هنگام پژوهش روی دانشجویان درباره استفاده از فناوری های نوین متوجه چند روند نگران کننده میان افرادی شدند که به دستگاه های خود وابسته بودند.

محققان دانشگاه ایالتی سن فرانسیسکو متوجه شدند وابستگی به دستگاه های الکترونیکی روی اعصاب تاثیر می گذارد. همچنین افرادی که به موبایل هایشان وابسته هستند، احساس دورافتادگی، تنهایی، افسردگی و اضطراب می کنند.

به هرحال آنها ۱۳۵ دانشجو را تحت بررسی قرار دادند و متوجه برخی تاثیرات منفی اجتماعی در افرادی شدند که ساعات زیادی از موبایل استفاده می کنند.

کارشناسان معتقدند تنهایی به نبود ارتباط رو در رو مربوط است.  همچنین دانشجویانی که از موبایل خود استفاده می کردند، به طور مداوم چندکار را همزمان انجام می دادند.

این روند سبب می شود ذهن فرد زمان استراحت کمتری داشته باشد.

رفتار اعتیاد به استفاده از تلفن هوشمند نوعی ارتباط عصبی در مغز ایجاد می کند که شبیه تاثیر مخدر بر افرادی است که از مسکن Oxycontin استفاده می کنند.

  • ۹۷/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">