ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام جزئیات تعرفه اینترنت همراه اول

| چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۸۹، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

چند ماه پیش همراه اول هم مانند ایرانسل که هر از چندگاهی بسته‌های تشویقی را در قالب جشنواره‌ها با عناوین مختلف به مشترکانش ارائه می‌کند، خدماتی با عنوان بسته‌های رویایی همراه اول برای استفاده از سرویس اینترنت خود عرضه کرد که مشترکان می‌توانستند با ارسال پیامک به شماره 8088 ثبت نام و از آن استفاده کنند. اما درباره ویژگی‌های این بسته‌ها مثل چگونگی و نحوه محاسبه هزینه، اطلاعات زیادی به متقاضیان داده نشد.

به گزارش (ایسنا)، هرچند اظهارنظرهای مختلفی درباره کیفیت این سرویس‌ها از سوی مشترکان همراه اول به گوش می‌رسد که عده‌ای راضی و برخی هم ناراضی از قطعی این سرویس‌ها در برخی مناطق هستند و یا اینکه فکر می‌کنند این هزینه‌ها بعضا بیش از میزان استفاده‌شان در قبض محاسبه شده و یا فلان بسته شامل روزهای تعطیل رسمی هم بوده که اطلاع‌رسانی نشده بود.

شاید اما و اگر و باید و نبایدهایی وجود دارد که کارایی و کیفیت این سرویس را زیر سوال می‌برد اما این گزارش به جزئیات بیش‌تر درباره نحوه راه‌اندازی و جزئیات این بسته‌ها می‌پردازد که بیش‌تر مورد سوال بوده است.

GPRS که آن را در کشور بیش‌تر با نام اینترنت تلفن همراه می‌شناسند، جایگزین دسترسی دایل‌آپ به اینترنت در گوشی‌های موبایل ( مثل سرویس دیتا در GSM) است که مرور سریع‌تر وب را ممکن ساخته و سرویس‌های آنلاین را با سرعت بیش‌تری در اختیار قرار می دهد.

در مقایسه با یک اتصال GPRS ، دایل‌آپ به جای استفاده از یک شماره تلفن برای اتصال، از یک (APN (Access Point Node استفاده می‌کند که باید در گوشی تنظیم شود و تنظیم این پارامتر و سایر پارامترهای لازم برای اتصال به GPRS توسط سرویس OTA انجام می‌شود.

در اپراتور اول یا همان همراه اول سرور OTA پس از دریافت درخواست شما از طریق لینک‌هایی تنظیمات را در قالب یک پیام کوتاه برایتان ارسال می‌کند.

پس از باز کردن پیام و زدن کد 1234، تنظیمات به طور خودکار در گوشی قرار خواهد گرفت و یا با ارسال مدل گوشی به‌صورت انگلیسی به شماره 8008 تنظیمات GPRS را دریافت کنید، چنانچه به هر دلیل این کار با مشکل مواجه شود باید درخواست خود را تکرار کنید.

در صورت ناموفق بودن، می‌توان مجددا‎‎‎‎‎‎‎‎ با مرکز پاسخگویی همراه اول به شماره 09990‎‎‎‎‎‎‎ جهت حل مشکل تماس گرفت یا طبق راهنمایی که در سایت همراه اول وجود دارد پارامترها را به طور دستی در گوشی تنظیم کر د.

همچنین در سیم‌کارت‌های اعتباری، با خرید هر بسته، مبلغ بسته از اعتبار مشترک کسر می‌شود و در سیم‌کارت‌های دائمی، با خرید هر بسته، مبلغ بسته در صورتحساب دوره آتی منظور می‌شود.

بعد از غیر فعال شدن بسته‌ها ( اتمام مدت زمان بسته‌های خریداری شده)، سرویس اینترنت همراه اول فعال بوده و با تعرفه‌های جاری (زمان پیک از8 تا 23 معادل 8/14 ریال و زمان غیرپیک از 23 تا 8 و روزهای تعطیل رسمی معادل 4 ریال) محاسبه می‌شود.

استفاده از بسته‌ها در زمان قطع ارتباط تلفن همراه، امکان‌پذیر نبوده و اعتبار بسته به دوره بعد انتقال نمی‌یابد و تکرار استفاده از بسته‌ها نیز پس از مدت اعتبار بسته، به خرید مجدد مشترک بستگی دارد.

در هر زمان تنها می‌توان از یک بسته استفاده کرد، درخواست فعال‌سازی بسته جدید پس از 24 ساعت باعث لغو بسته جاری و پرداخت هزینه مجدد می‌شود.

بسته رویایی شماره یک به مبلغ 10 هزار ریال و 24 ساعته و با حجم دانلود نامحدود است و اما مبلغ بسته رویایی شماره دو، 50 هزار ریال به مدت هفت روز و با حجم دانلود نامحدود است.

بسته رویایی شماره 3 به قیمت 100 هزار ریال به مدت یک ماه و با حجم نامحدود است و بسته رویایی شماره 4 به قیمت 30 هزار ریال و به مدت یک ماه از ساعت 23 تا 8 صبح با حجم دانلود نامحدود است که مشترک بعد از وارد کردن شماره موبایل و انتخاب بستر مورد نظر باید دکمه تایید را فشار دهد.
* تنظیمات استفاده از سرویس اینترنت

در صورتی که گوشی قابلیت اتصال به شبکه GPRS را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از درخواست از portal همراه اول با آدرس WWW.MCI.IR برای ارسال تنظیمات به گوشی خود اقدام کند که تنظیمات به صورت خودکار توسط سیستم با استفاده از یک کوتاه‌پیام برای گوشی ارسال خواهد شد.

باید پس از دریافت ‌پیام و وارد کردن PIN 1234 تنظیمات را در گوشی ذخیره کرد، در صورتیکه گوشی تلفن همراه قابلیت انجام تنظیمات خودکار (OTA) را نداشته باشد، می‌توان به صورت دستی با استفاده از تنظیمات زیر گوشی را برای اتصال به شبکه GPRS تنظیم کرد.
* راهنمای تنظیم گوشی‌ با سیستم‌عامل ویندوز

در صورتی که سیستم عامل گوشی ویندوز است، می‌توان با استفاده از روش زیر گوشی را برای استفاده از سرویس‌های GPRS و MMS تنظیم کرد:

- تنظیم اتصال به GPRS

- به منوی "start" بروید

- گزینه "setting" را انتخاب کنید

- در گزینه "connection"، "GPRS Setting" را انتخاب کنید

- در گزینه "Manage existing connections"، نام این اتصال را MCI-GPRS قرار دهید

- گزینه next را بزنید

- برای Access point name مقدار mcinet را قرار دهید و به connection برگردید و

گزینه "edit proxy server " را انتخاب کنید

- در گزینه advanced مقادیر زیر را تعریف کنید

HTTP Proxy: 192.168.194.73 -

port: 8080

WAP Proxy: 192.168.194.73

port: 9201

طبق اعلام ، مناطق تحت پوشش GPRS همراه اول کلیه شهرهای استانهای تهران، گیلان و مازندران و مراکز استان ها و مناطق آزاد تجاری و... هستند.

  • ۸۹/۰۷/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">