ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام مجازات فعالان شرکت های هرمی

| چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۸۵، ۰۶:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده شرکت‌های هرمی هشدار داد: با اجرائی شدن قانون منع فعالیت، فعالان شرکتهای غیر قانونی هرمی به شش تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.
به‌گزارش روز چهارشنبه شبکه اطلاع رسانی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، حمیدرضا طائفی رئیس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت در این زمینه گفت: با تصویب و اجرایی شدن قانون الحاق یک بند و یک تبصره به ماده یک قانون مجازات اسلامی، علاوه بر رد مال و جزای نقدی معادل دو برابر اموال کسب شده از این راه، حبس از شش ماه الی سه سال در انتظار فعالان شرکتهای هرمی است.
طائفی افزود: با تصویب و اجرایی شدن قانون منع فعالیت شرکت‌های هرمی، دیگر هیچ شرکت هرمی قانونی در کشور وجود ندارد و فعالیت این شرکتها منطبق با قانون نیست و در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
رئیس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت گفت: با توجه به گسترش فعالیت این شبکه‌ها و ترفندهای مختلف جذب مشتری که این شرکتها انجام می‌دهند، مردم باید سعی کنند فریب نخورند، چون شرکت‌های هرمی موجود درکشور مشمول این قانون هستند و فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است.
طائفی از مردم خواست از حضور و فعالیت در این شرکتها خودداری کنند تا دچار ضرر و زیان مادی و به تبع آن مجازات کیفری نشوند زیرا افرادی که اقدام به عضوگیری می‌کنند با مجازات مقرر قانونی مواجه خواهند شد.
همچنین قاضی طایفی با اعلام خبر تشکیل ‪ ۵۰۰‬پرونده در ارتباط با شرکت هفت الماس گفت: دادسرای مبارزه با قاچاق کالا به پرونده‌های جدید شرکت‌های هرمی رسیدگی می‌کند.
طایفی اظهار داشت: متهمانی که طی سال‌های ‪ ۱۳۸۳‬و ‪ ۱۳۸۴‬دستگیر شده بودند به ترتیب احضار و پرونده آن‌ها پس از ثبت آخرین دفاعیات و تکمیل تحقیقات با تعیین قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه عمومی و انقلاب ارجاع داده می‌شود.
وی تاکید کرد: افرادی هم که به اتهام عضویت درشرکت گلدکوییست برایشان قرار وثیقه صادر شده بود و هم‌اکنون تحت قرار آزاد هستند، جهت مشخص شدن وضعیت خود به شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت مراجعه کنند.
طایفی، تصریح کرد: از این پس افرادی که از شرکت‌های هرمی مشابه گلدکوئیست شکایت یا گزارشاتی در خصوص افراد فعال و سرگروه‌های این شبکه یا محل‌های تشکیل جلسات آن دارند، می‌توانند به دادسرای مبارزه با قاچاق کالا و ارز واقع در میدان هفت تیر مراجعه کنند.
رییس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت،خاطرنشان کرد: از شرکت‌های مشابه گلدکوئیست مانند گلدماین و ‪ EBL‬نیز شکایاتی شده‌است.

  • ۸۵/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">