ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعلام کدپستی به ثبت احوال الزامی است

| يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر کشور گفت: مردم باید نشانی و کد پستی خود را برای ثبت نشانی قانونی به ثبت احوال ارائه کرده و هرگونه تغییر در آن را به ثبت احوال اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، حمید درخشان نیا روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: اگر این تغییر اعلام نشود خدمات هویتی که دولت به افراد ارائه می کند با مشکل روبرو می شود.
رئیس سازمان ثبت احوال درباره حذف فتوکپی گفت: از امسال طرح حذف فتوکپی آغاز شده و افراد با مراجعه به دستگاه های دولتی و بانک ها نیازی به ارائه فتوکپی مدارک هویتی خود ندارند و همان دستگاه به صورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال اطلاعات را دریافت می کند و این کار باعث سرعت، راحتی و کاهش هزینه های مردم می شود.
وی تاکید کرد: برنامه حذف کپی در استان های خوزستان، سمنان و قم به صورت کامل اجرا شده و تلاش می شود بزودی این برنامه درهمه استان های کشور عملیاتی شود.
درخشان نیا گفت: تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها درسازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های اجرایی زمینه ایجاد دولت و شهر الکترونیک در کشور فراهم شود.
وی اضافه کرد: امروز سازمان ثبت احول نسبت به گذشته از سنتی به مکانیزه تغییر کرده و از جمله دستگاه هایی است که با زیرساخت هایی که دارد هیچ کاری در آن به صورت دستی انجام نمی شود.
درخشان نیا بیان کرد: امروز با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اطلاعات هویتی همه ایرانیان ثبت و به روز رسانی می شود و به این وسیله کوچکترین اختلالی در هویت افراد اتفاق افتد به صورت برخط و آنلاین تطبیق داده می شود.
وی تاکید کرد: با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و به روز رسانی آن امنیت در جامعه ایجاد و جلو جعل و فساد گرفته می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دستیابی به توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی ممکن نیست.
مجید خورشیدی افزود: هر کشوری که بخواهد در مسیر توسعه گام بردارد باید تغییرات جمعیتی را به عنوان مبنا و اساس برنامه ریزی مد نظر قرار دهد.
وی با تاکید برانیکه دست یابی به هر گونه توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی امری محال است اضافه کرد: تغییرات اجتماعی روند کندی دارد اما اثرات آن عمیق و ماندگار است از این رو حتی سرمایه گذاری اقتصادی نیز برای موفقیت، نیازمند توجه به تغییرات جمعیتی است.
خورشیدی گفت: با ابتکار و روز آوری خدمات ضریب نفوذ کارت ملی هوشمند به حد قابل قبولی می رسد.
 

43 میلیون نفر کارت هوشمند گرفتند

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: از جمعیت 60 میلیون نفری واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند (15 سال به بالا) در سطح کشور تاکنون برای 43 میلیون و 500 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است.

حمید درخشان نیا روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: همچنین سه میلیون نفر نیز کار تکمیل ثبت نام خود را انجام داده اند که با سرعت کارت ها صادر و در اختیار افراد قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: براین اساس تاکنون 76 درصد پروژه صدور کارت هوشمند ملی در کشور انجام شده و امسال باید تکمیل شود برهمین اساس کارت به اندازه کافی در اختیار داریم و مردم با آرامش مسیر ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند را طی کنند.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: تلاش می شود با پایان صدور کارت ملی هوشمند و تامین سخت افزارهای لازم بتوانیم همه پرسی ها را به صورت الکترونیک در کشور برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: با الکترونیکی کردن همه پرسی ها از وقوع هرگونه جعل و تقلب جلوگیری می شود.
درخشان نیا یادآور شد: در زمان حاضر با همکاری بانک پارسیان و ملت به صورت پایلوت زمینه افتتاح حساب به صورت شبانه روزی فراهم شده و انتظار می رود این همکاری و هماهنگی توسعه داشته باشد.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی گفت: برای بهره گیری از ظرفیت های ملی تولید بدنه کارت ملی هوشمند بومی سازی و توسط تولید کنندگان انجام شده است.
درخشان نیا بیان کرد: برهمین اساس بزودی تولید انبوه بدنه کارت ملی هوشمند داخلی در آذر ماه امسال انجام می شود و در سال جاری کارت ملی که بدنه آن در داخل تولید شده است در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ دریافتی از مردم بابت صدور کارت ملی همان 200 هزار ریال است و تغییری نمی کند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">