ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح دو پروژه تدبیر و IGW شرکت زیرساخت

| دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

دو پروژه توسعه شبکه انتقال (تدبیر) و توسعه شبکه دیتای بین المللی (IGW ) روز گذشته در شرکت زیرساخت افتتاح شد.
فناوران - صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت زیرساخت در این مراسم گفت: پروژه تدبیر با قرارداد 387 میلیارد تومانی از سوی شرکت ارتباط گستر پویا تدبیر (وابسته به قرارگاه خاتم الانبیا) با ظرفیت 18.2 ترابیت بر ثانیه به پایان رسید.
وی افزود: پروژه توسعه شبکه دیتای بین الملل IGW نیز به پیمانکاری شرکت زعیم تا تیرماه به صورت کامل عملیاتی می شود. هزینه این پروژه 55 میلیارد تومان بوده است.
عباسی شاهکوه ادامه داد: پروژه افزایش 3 برابری ظرفیت شبکه IP با سرمایه گذاری 32 میلیون یورویی و 10 میلیارد تومانی مهر 97 به پایان می رسد.
مدیرعامل زیرساخت گفت: تا مهرماه امسال پروژه نور 2 نیز با 700 میلیارد سرمایه گذار ی و سه سال تلاش به پایان می رسد.
وی ادامه داد: امسال پروژه بهسازی شبکه سوییچ و پروژه OSS/BSS را آغاز می کنیم و هر دوی این پروژه ها در سال 98 به پایان خواهد رسید.
مدیرعامل زیرساخت گفت: برای نخستین بار فیبر تاریک به صورت محدود واگذار می شود. البته الزامات حاکمیتی به طور کامل رعایت شده و این واگذاری صرفا درون استانی است. این موضوع درجاهایی که برای اپراتورها ایجاد شبکه انتقال به صرفه نیست، جذاب است.
عباسی با بیان اینکه مقدمات آزادسازی ترافیک Voice بین الملل در حال انجام است، گفت: این کار در نیمه اول امسال به سرانجام می رسد.
وی افزود: توسعه سرویس هم مکانی اپراتورها و  امکان کراس کانکشن در داخل ایستگاه های زیرساخت از دیگر برنامه های ماست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با اعلام توسعه گذرگاه های شبکه بین الملل از یک نقطه به 7 مرکز، گفت: نتیجه این توسعه پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی است.
محمدجواد آذری با بیان اینکه امروز در دنیا خلاقیت مرز ندارد و جوانان می توانند محصولاتی تولید کنند که در همه دنیا در دسترس باشد، گفت: از دو سال و نیم پیش حرکتی را آغاز کردیم تا از گذرگاه های بین المللی ایران تمرکززدایی کنیم؛ چراکه تمام ترافیک بین الملل کشور از طریق تهران عبور می کرد که از نظر فنی باعث افت کیفیت و افزایش هزینه ها می شد.
وی ادامه داد: با تلاشی که در شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گرفت، تعداد گذرگاه های بین المللی به هفت نقطه افزایش پیدا کرد که هسته شبکه ملی اطلاعات نیز در این هفت نقطه مستقر شد تا درصورتی که یکی از این نقاط از مدار خارج شود، اختلالی در کار مردم احساس نشود و بقیه نقاط کمبود آن را جبران کنند. 
آذری جهرمی با بیان اینکه امروز قطعی بین الملل نه تنها کم نشده اما زیاد هم شده است، افزود: با این حال به دلیل عدم تمرکز زدایی این قطعی ها در زندگی مردم اختلالی ایجاد نمی کند چون شبکه در کل کشور پهن شده است و الان این شبکه هفت جزیره مستقل به هم متصل کرده است. 
وی با بیان اینکه امروز اگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق یا افغانستان بخواهند از محتوا یا خدمات داخل کشور استفاده کنند بهبود بسزایی را شاهد هستیم که این مهم به صادرات کمک می کند، گفت: بنابر توپولوژی شبکه سابق ارتباط با کشورهای شمالی از طریق چند نقطه محدود در اروپا انجام می شد درحالی که امروز به راحتی می توانیم با همسایگان مان ارتباط متقابل داشته باشیم. 
وی با بیان ضرورت کاهش هزینه اینترنت بین الملل برای کسب و کارها گفت: باید تدبیری شود تا طی تسهیلاتی قیمت با نرخ بین الملل به آنها ارایه شود. 
جهرمی نتیجه بهره برداری از پروژه IGW را پایداری شبکه، دسترسی بیشتر و بهبود پدافندی دانست و گفت: در ابتدای سال ۹۵ ترانزیت چیزی حدود ۲۰ گیگ بود که امروز به ۱۵۰۰ گیگ رسیده است.
وزیر فاوا با بیان اینکه ظرفیت شبکه زیرساخت به ۷۰ درصد ظرفیت دایر شده رسیده که نشان دهنده زمان توسعه آن است، گفت: آزادسازی امور از سیاست هایی است که از ابتدا به دنبال آن بودیم و معتقدیم شبکه مادر مخابراتی در درون استان ها باید آزادسازی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.
 وعده اینترنت ارزان برای کسب و کارها
وزیر ارتباطات در این مراسم با بیان اینکه نرخ اینترنت برای کسب و کارهای نوپایی که می خواهند کار صادرات انجام دهند باید با مردم عادی متفاوت باشد گفت: در تلاشیم با همان قیمت خرید اینترنت بین الملل، سرویس در اختیار این کسب و کارها قرار دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">