ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش سرعت اینترنت در گرو تصمیم دو نهاد

| دوشنبه, ۵ مهر ۱۳۸۹، ۱۲:۵۴ ب.ظ | ۰ نظر

افزایش سرعت اینترنت برای کاربران خانگی همچنان در انتظار تصویب مجلس است تا در صورت نهایی شدن آنها بتوانند سرعت KBps 512را تجربه کنند ،هرچند که به نظر می رسد این سرعت هم جوابگوی نیاز برخی کاربران نباشد.

رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت : وزارت ارتباطات به منظور رفع برخی از محدودیت ها پیشنهاد افزایش سرعت اینترنت برای کاربران خانگی به512کیلو بیت بر ثانیه را پیشنهاد داده است ،که در صورت موافقت برخی نهاد ها از جمله مجلس ابلاغ می شود .

وی با اشاره به اینکه سیاستهای کلی در خصوص اعمال مسئولیت در زمینه اینترنت از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تعیین و ابلاغ می‌شود،خاطرنشان کرد :وزارت ارتباطات نیز به عنوان متولی در حوزه IT طرح افزایش سرعت اینترنت کاربران خانگی را به مجلس ارائه کرده است تا در صورت تصویب عملیاتی شود .

تقی پور تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیشنهاد برداشتن محدودیت برای کاربران خانگی ارائه شده است که در صورت تصویب، این ظرفیت در داخل کشور توسعه پیدا می کند تا بتوان پاسخگوی همه نیازها بود .

گفتنی است رفع محدودیت و ساماندهی وضعیت اینترنت از جمله مباحثی است که قرار است در صحن علنی مجلس بررسی و با توجه به سیاست های مجلس درخصوص توجه به شاخص های اینترنتی به تصویب برسد .

  • ۸۹/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">