ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش سرعت هارددیسک‌های قدیمی

| سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

زمانی که برنامه‌‌ای را روی رایانه خود اجرا می‌کنید اطلاعات و داده‌های مورد نیاز آن باید از روی هارددیسک بارگذاری شوند و از آنجایی که فناوری مورد استفاده در ساخت هارددیسک‌ها همان فناوری مورد استفاده در دهه 70 میلادی است، حدس می‌زنید که این پروسه چه اندازه زمانبر خواهد بود. مشخص است که در آینده حافظه‌های پرسرعت جای هارددیسک‌ها را خواهند گرفت؛ حافظه‌هایی همانند SDD، اما تا آن زمان می‌توانید از راه‌حل اینتل برای افزایش سرعت خواندن از هارددیسک‌ها استفاده کنید؛ راه‌حلی که SSD Caching نامیده می‌شود.

در این راه‌حل داده‌های مورد نیاز برنامه از قبل در یک درایو SSD ذخیره می‌شوند تا سرعت خواندن آنها چند برابر شود. با استفاده از این روش لازم نیست یک SSD با ظرفیت یک ترابایت و قیمت نجومی خریداری کنید، بلکه می‌توان از یک SSD با حجم 32 یا 64 گیگابایتی نسبتا ارزان‌قیمت در کنار هارددیسک‌های حجیم استفاده کرد. برای به‌کارگیری SSD Caching به یک مادربورد با چیپ‌ست پشتیبانی‌کننده از فناوری Intel Smart Response Technology یا (SRT)، یک هارددیسک، برنامه RST و البته درایو SSD نیاز خواهید داشت. پیش از هر چیز باید گزینه RAID را در بایوس خود فعال کنید.  

برای پیدا کردن روش آن می‌توانید از دفترچه راهنمای مادربورد استفاده کنید. پس از نصب و اجرای برنامه RST گزینه Accelerate را در بالای پنجره انتخاب کرده و سپس روی لینک Enable Acceleration کلیک کنید. حالا باید درایو SSD و میزان فضایی را که قصد دارید به برنامه‌ها اجازه استفاده از آن را بدهید، تعیین کنید. در قسمت پایین نیز باید هارددیسکی را که می‌خواهید سرعت خواندن اطلاعات از روی آن افزایش یابد مشخص کنید.

در آخر نوبت به تعیین نوع عملیات شتاب‌دهنده خواندن اطلاعات می‌رسد که توصیه می‌شود در این قسمت گزینه Enhanced را برگزینید. با زدن کلید OK برنامه آغاز به‌کار خواهد کرد. روشن است که این روش تنها در استفاده از یک هارددیسک و SSD کنار هم کارایی دارد.

اگر قصد دارید از این روش برای افزایش سرعت خواندن اطلاعات از یک SSD حجیم استفاده کنید باید گفت با تغییر قابل توجهی مواجه نخواهید شد. نکته آخر اینکه اگر با استفاده از SSD Cache با تغییر قابل‌توجهی در سرعت اجرای برنامه‌ها روبه‌رو نشدید بدانید که رایانه‌تان به احتمال فراوان به مشکلاتی همچون آلوده شدن به بدافزارها یا مشکلات سخت‌افزاری دچار شده است. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">