ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش شرکت‌های ICT کشور به 10هزار مورد

| شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ | ۰ نظر

عضو هئیت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شرکت‌های حوزه ICT در کشور به ۱۰ هزار مورد افزایش می‌یابد.

خسرو سلجوقی در همایش نحوه ایجاد کسب و کار دانش‌ بنیان در حوزه ICT در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر یک هزار شرکت در حوزه ICT در کشور فعالیت می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این آمار در مدت زمان مشخص به 10 هزار مورد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار و اشتغال در حوزه ICT بسیار بالا است، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده فضای کسب و کار و اشتغال را در حوزه ICT افزایش دهیم تا با تحقق این امر شاهد پویایی اقتصاد کشور باشیم.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سال 2045 ، 93 درصد اشتغال در حوزه خدمات خواهد بود و 3 درصد در بخش کشاورزی و 4 درصد نیز مربوط به صنعت می‌شود که نیاز است در حوزه خدمات در کشور برنامه راهبردی و منسجم اتخاذ شود.

به گزارش تسنیم سلجوقی با بیان اینکه باید کاربرد فناوری در بخس کشاورزی و صنعت وارد شود،‌ تصریح کرد: با ایجاد کابرد فناوری در بخش کشاورزی و صنعت می‌توانیم در این بخش‌ها به توسعه همه‌جانبه‌ای دست یابیم و سهم خود را از اقتصاد دنیا افزایش دهیم.

وی یکی دیگر از راهکارهای توسعه کشور را راه‌اندازی دولت الکترونیک برشمرد و افزود: باید برای ترویج فرهنگ الکترونیک و اشتغالزایی در این مورد برنامه‌ریزی‌ منسجم و کاربردی انجام شود.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات اظهار کرد: متاسفانه کشورمان با اقتصاد نوآوری فاصله بسیاری دارد و نیاز است برای تحول در بخش اقتصادی کشور اقتصاد نوآوری را مبنای کار خود قرار دهیم تا بتوانیم در این راستا به موفقیت‌های اساسی دست یابیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">