ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش شکایات از فروشگاه‌های بی‌نماد

| يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

پلیس فتا ناجا گفت: حدود 80 درصد شکایت‌های ثبت‌شده در سایت پلیس فتا، از کسب‌وکارهای بدون نماد اعتماد الکترونیک است.
به گزارش پلیس فتاع سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، سرگرد (حمید کیانی) دریافت نماد اعتماد الکترونیک را اولین و ضروری‌ترین سازوکار کسب‌وکارهای اینترنتی دانست  و بیان داشت: اگر قرار باشد در فضای سایبر کسب‌وکاری صورت گیرد، باید قانونی عمل شود و  اولویت جلب اعتماد مشتریان است.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت: حتی در کسب‌وکارهای فضای حقیقی نیز متصدیان امر به دنبال اعتمادسازی برای مخاطبان و مشتریان خود هستند، چراکه عدم اعتماد می‌تواند کسب‌وکار را چه در فضای حقیقی و چه در فضای سایبر محکوم‌به شکست کند؛ حتی اگر سرمایه‌گذاری میلیاردی باشد.
سرگرد کیانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کسب‌وکارها در فضای حقیقی و سایبری نشان‌دهنده این موضوع است که این مدیران توانسته‌اند در گام اول پیش از هر برنامه و استراتژی اعتماد مشتریان خود را جلب کنند، افزود: دریافت نماد اعتماد الکترونیک اساس کسب‌وکارهای فضای مجازی است که این اعتماد و اطمینان خاطر را به مشتری خواهد داد تا خریدی امن داشته باشد.
سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: حدود 80 درصد شکایت‌های ثبت‌شده کاربران در وب‌سایت پلیس فتا، مربوط به خرید از فضای مجازی و کسب‌وکارهای فاقد نماد اعتماد الکترونیک است.
وی  این حجم بالا از شکایات را نشانگر آن است که فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک کمتر مرتکب تخلف می‌شوند. ضمن آنکه اگر تخلفی از سوی این فروشگاه‌ها  صورت گیرد با توجه به ثبت اطلاعات این افراد برای دریافت نماد به‌راحتی قابل‌شناسایی هستند و فرد شاکی به‌حق و حقوق خود خواهد رسید.
سرگرد کیانی  ادامه داد: اما در خرید از فروشگاه‌هایی که نشان اعتماد ندارند با توجه به اینکه اطلاعات این فروشگاه‌ها در هیچ جا ثبت‌نشده است به‌راحتی قابل ردگیری نیست و چه‌بسا فرد شاکی نتواند به‌حق و حقوق خود برسد.
وی از  شهروندان و کاربران خواست تا  حتماً  از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند.
این مقام مسئول همچنین از فعالان کسب‌وکارهای اینترنتی خواست تا نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنند که این امر  باعث رونق کسب‌وکارهای اینترنتی می‌شود.
 سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: زیرساخت‌هایی که در کشور برای کسب‌وکار اینترنتی فراهم‌شده است نباید از سوی گروه کوچکی مجرم و خلاف‌کار زیر سؤال برود. این امر می‌تواند رونق این بازار را از بین ببرد. لذا خود افراد  باید به دنبال دریافت نماد اعتماد الکترونیک باشند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">