ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 30 درصدی نرخ پهنای باند در شهرهای کوچک

| دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

با حذف تخفیف قیمت پهنای باند از سوی دیتا، 30 درصد هزینه پهنای باند در شهرهای کوچک افزایش یافته است.

مدیرعامل یک شرکت اینترنتی، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وعده پایین آوردن قیمت‌‏های اینترنت توسط دولت در سال جدید، اظهارداشت: حذف تخفیف قیمت‌‏ پهنای باند که تاکنون به شرکت‌‏های اینترنتی شهرهای کوچک و مناطق محروم داده می‌‏شد، عیدی غیر منتظره شرکت دیتا به مشتریان شهرستانی است.

وی، با بیان این‌‏که قیمت پهنای باند در شهرهای کوچکی که تنها چند هزار نفر جمعیت داشته و کاربران بسیار کمی دارند مقرون به صرفه نیست، یادآورشد: سیاست‌‏های دولت در سال جدید عکس آنچه بود که انتظار می‌‏رفت؛ چراکه شرکت‌‏های اینترنتی انتظار تخفیف بیشتری از سوی دولت داشتند نه این‌‏که سوبسید فعلی آن‌‏ها حذف شود.

این فعال عرصه اینترنت، یادآورشد: حذف تخفیف قیمت پهنای باند بدون اطلاع رسانی انجام شد و شبهه حضور شرکت‌‏های بزرگ فعال در این صنف را برای شرکت‌‏های کوچک پررنگ‌‏تر کرد.
این دستورالعمل از سوی سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده است

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا)، با تاکید بر این‌‏که تخفیف در نظر گرفته شده برای شرکت‌‏های اینترنتی تا پایان سال 85 قابل اجرا بود، گفت: به جای تخفیف قیمت پهنای باند در برخی نقاط کشور، کاهش تعرفه‌‏های اینترنت را در کل کشور خواهیم داشت.

مهندس جواد رادمان، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این‌‏که تخفیف پهنای باند به شرکت‌‏های کوچک و مناطق محروم جزء برنامه های تنظیم شده سازمان تنظیم مقررات در سال 85 بود، اظهارداشت: به منظور ساماندهی به این بخش، از سوی سازمان تنظیم مقررات دستورالعملی مبنی بر حذف این تخفیفات به شرکت دیتا ابلاغ شد.

وی، افزود: در برنامه سال جاری بحث کاهش تعرفه‌‏های اینترنت را داریم که می‌‏تواند دستورالعمل حذف تخفیفات را جبران کند.

رادمان، خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه‌‏های اینترنت در اولین برنامه مجمع عمومی مخابرات مصوب خواهد شد و به زودی از سوی سازمان تنظیم مقررات ابلاغ می‌‏شود.

مدیرعامل دیتا، با بیان این‌‏که کاهش تعرفه برای استفاده بیشتر کاربران و بهره‌‏برداری بهتر از اینترنت می‌‏تواند حذف تخفیفات پهنای باند را که تاکنون تنها برای برخی مناطق صورت می‌‏گرفت را جبران کند، تصریح کرد: آنچه مسلم است حمایت و کمک مداوم دولت و مجموعه وزارت ارتباطات برای پا گرفتن بخش خصوصی خواهد بود که به طور قطع پشتیبانی‌‏های مختلف و ارائه تسهیلات در این خصوص لحاظ می‌‏شود.

مهندس رادمان، به کاهش 50 درصدی تعرفه اینترنت طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال نیز سعی داریم رقم قابل توجهی از این تعرفه را کاهش دهیم که این میزان به زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ شرکت دیتا پیش از این برای خرید پهنای باند شرکت‌‏های اینترنتی در شهرهای کوچک و مناطق محروم بین 15 تا 30 درصد تخفیف قائل شده بود که با آغاز سال جدید، این تخفیف در صورتحساب این مشترکین منظور نشده است.

  • ۸۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">