ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از آگاهی از تلاش‌های روسیه برای هک کردن سیستم‌های رایانه‌ای انتخاباتی این کشور در آگوست سال ۲۰۱۶ علیه آن وارد عمل شده بود.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، کاخ سفید پس از اطلاع از این مساله پروتکل های سری را که از سال 2011 اجرا نشده بودند به اجرا درآورد تا با یک عملیات مخفیانه سایبری جلوی دست اندازی های هکرهای روس را بگیرد.

در قالب یکی از این عملیات سایبری، سیا، آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر سازمان های اطلاعاتی این کشور با همکاری هم ابزار جاسوسی خاصی را در شبکه های حساس روسیه کاشتند تا در صورت تداوم حملات سایبری روس ها از آنها برای مقابله به مثل استفاده کنند.

این ابزار برای از کار انداختن شبکه های روسی و ایجاد ناراحتی و مشکل برای آنها نیز به کار گرفته شد. بر اساس گزارش یاد شده که اولین بار در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است، جان برینان رییس سیا، اوباما و برخی مقامات سیاسی دیگر آمریکا حداقل چهار بار بی پرده با مقامات روسی در مورد حملات سایبری به آمریکا صحبت کردند.

اوباما یک بار در گفتگویی رو در رو با ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه در چین در سپتامبر گذشته این موضوع را مطرح کرد و حتی از یک کانال ارتباطی مخفی بین دو کشور که برای اجتناب از جنگ هسته ای طراحی شده، هم برای این کار استفاده نمود.

روسیه در تمامی این موارد اتهامات وارد شده را انکار کرده و مدعی شده هرگز در حملات سایبری به شبکه های رایانه ای مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالتی نداشته است.

پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاخ سفید را شوکه کرد و موجب توقف تحقیقات در مورد عملکرد روسیه در این زمینه از ماه دسامبر گذشته شد. اما اوباما در این ایام به طور علنی واکنش تندی علیه روسیه نشان داد و این کشور را ضعیف تر و کوچک تر از آمریکا دانست و مدعی شد اقتصاد آنها چیزی به جز نفت و گاز و تسلیحات تولید نمی کند که ارزش خریداری داشته باشد. وی همچنین تحریم هایی را بر ضد روسیه اعمال کرد.

در همین ایام عملیات سایبری مخفی اوباما علیه روسیه نیز آغاز شد تا برخی زیرساخت های حیاتی این کشور دچار مشکل شود. پیش از این آمریکایی ها با طراحی بدافزار استاکس نت تلاش کرده بودند تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران را در سال 2009 از کار بیندازند. البته اوباما به اندازه کافی در قدرت نماند تا نتیجه کار خود را مشاهده کند، ولی ظاهرا ترامپ هم هنوز دستور توقف این عملیات را صادر نکرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">