ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

منابع آگاه فاش کردند که شرکت JBS آمریکا اخیرا مجبور شده چندین میلیون دلار به بیت کوین به عنوان باج به هکرهای سایبری پرداخت کند.

به گزارش فارس به نقل از وال استریت ژورنال، یک منبع آگاه فاش کرد که JBS آمریکا اخیراً 11 میلیون دلار بیت کوین به یک گروه هکرها که به سامانه‌های عملیاتی این شرکت کشتارگاهی حمله کرده بودند به عنوان باج پرداخت کرده است. 

شرکت JBS آمریکا در اصل یک شرکت تولید و بسته بندی گوشت قرمز و سفید است که در آمریکا فعالیت گسترده‌ای دارد و در واقع بزرگ‌ترین شرکت عرضه گوشت سفید و قرمز در آمریکا به شمار می‌رود. 

آندره نوگوئرا، مدیر بخش آمریکای JBS فاش کرده است که این مقدار بیت کوین به خاطر خلاص شدن از شر حمله سایبری پرداخت شده که فعالیت تجهیزات این شرکت را مختل کرده بود.

وی در این باره گفت که پرداخت این باج به این هکرها بسیار سخت بود، اما ما کار درست را برای خدمت به مصرف‌کنندگان انجام داده‌ایم. 

وی گفته که البته واحد فناوری این شرکت هشدار داده که ممکن است دوباره هکرها حمله کنند. 

نوگوئرا می‌گوید: ما فکر نمی‌کردیم که با چنین خطری مواجه شویم. 

گفته می‌شود که نام گروه حمله کننده به تاسیسات JBS رویل گروپ بوده و مقامات JBS موضوع پرداخت باج به آنها را به مقامات فدرال گزارش کرده‌اند. 

حدود 10 روز پیش بود که نخستین بار شرکت JBS  اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته و تا 4 روز بعد از آن فعالیت این شرکت مختل شده بود. طی یک ماه گذشته این دومین بار است که شرکت‌های آمریکایی مجبور می‌شوند به خاطر حملات سایبری به هکرها باج پرداخت کنند و هر دو باج پرداخت شده به بیت کوین انجام شده است. 

قبل از JBS، شبکه خط لوله انتقال سوخت کلونیال در آمریکا مورد حمله قرار گرفته بود و آنها هم مجبور شدند 5 میلیون دلار به هکرها پرداخت کنند تا بالاخره بعد از حدود یک هفته دوباره فعالیت سامانه‌هایشان از سر گرفته شود. 

  • ۰۰/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">