ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اقدام همراه‌اول برای ساماندهی ستاره‌مربع‌ها

| يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

خدمات ارزش افزوده که با نام‌های دیگری همچون ستاره‌مربع‌ها و پیامک‌‌های پولی نیز شناخته می‌شوند، از حدود یکسال پیش و همزمان با تبلیغات گسترده این خدمات در شبکه‌های مختلف صدا و سیما، زمینه‌ساز حاشیه‌ها و ابهاماتی شدند.
به گزارش آی‌تی آنالیز این مساله اما اعتراضاتی از سوی مردم و رسانه‌ها به دنبال داشت که متعاقب آن نیز اپراتورها و برخی مسوولان وزارت ارتباطات به ماجرای موسوم به ستاره‌مربع‌ها ورود کردند تا اقداماتی برای شفافیت و ساماندهی ارایه‌کنندگان این خدمات انجام شود.
یکی از این اقدامات ممنوعیت ارایه خدمات ارزش‌افزوده روی سیم‌کارت‌های جدید بود. به این ترتیب که سیم‌کارت‌های جدید امکان فعال‌سازی این خدمات را تا قبل از درخواست مشترک نداشتند.
اما روز قبل همراه‌اول به عنوان بزرگترین اپراتور کشور راسا با انتشار یک ابلاغیه، گام دیگری برای ارتقای خدمات ارزش افزوده، افزایش اعتماد مشترکان و شفافیت در ارایه این خدمات برداشت.
متن کامل ابلاغیه همراه اول خطاب به شرکت‌های تجمیع کننده خدمات یعنی پردیس اول کیش، همکاران راه پویان همتا (همراه وس)، پارس تله پرومو، مبین‌وان و هوشمند اول بهشتی که به امضای ابوذر مهرمنش مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول رسیده به این شرح است:
« در راستای ارتقای کیفیت محصولات دیجیتال و افزایش کاربری سرویس‌ها، به اطلاع می رساند از این تاریخ به بعد اعطای هر نوع جوایز در سرویس‌های ارزش افزوده در قالب قرعه کشی ممنوع بوده و جوایز صرفاً بر اساس فعالیت کاربران در سرویس اعطا می‌گردد.
همچنین با توجه به تعهد برخی سرویس‌ها به مشترکین مبنی بر انجام قرعه کشی و اعطای جایزه به مشترک برنده که قبلاً در تقویم قرعه کشی‌های این اداره کل تایید و ثبت شده است، آن سرویس‌ها می‌توانند قرعه کشی خود را در سررسید مقرر انجام و جایزه مشخص شده را به مشترک برنده اعطا نمایند.
لذا در صورت مشاهده هر نوع تبلیغات دیجیتال تلویزیونی محیطی و غیره مبنی بر قرعه کشی، مطابق شرایط و ضوابط با شرکت ارائه دهنده سرویس برخورد خواهد شد و علاوه بر قطع سرویس، غیر فعال سازی و بستانکاری مشترکین جذب شده از کمپین جریمه اعمال می گردد.»
مدیرکل سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول همچنین در توییتی اعلام کرد، برای شفاف سازی بیشتر و رفع شبهه از خدمات ارزش افزوده، دستورالعمل عدم استفاده از قرعه کشی برای جوایز این سرویس‌ها امروز به شرکت‌ها ابلاغ شد. امیدوارم در سال جدید روند بهبود کیفیت محتوا و خدمات دیجیتال را با سرعت بیشتری شاهد باشیم.
بر اساس این گزارش ورود همراه‌اول به عنوان اپراتور نخست کشور به مقوله خدمات ارزش‌افزوده، با توجه به وسعت و تعداد مشترکان این اپراتور از اهمیت بالایی برخوردار است و همراه اول در راستای مشتری‌مداری بیشتر، شرکت‌های همکار در حوزه خدمات ارزش افزوده را ملزم به این کار کرده است.
از این رو امید می‌رود سایر اپراتورها نیز با أتخاذ این رویکرد به سمت شفاف‌سازی هر چه بیشتر سرویس‌های ارزش افزوده و افزایش اعتماد مشترکان خود گام بردارند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">