ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش کارت اعتباری ایرانسل ‌بیش از مبلغ شارژ توسط وزارت بازرگانی به سازمان‌های بازرگانی سراسر کشور خبرداد.

"حسین مهدوی"‌‌ در گفت وگو با ایرنا گفت: تاکنون کارت‌های اعتباری ایرانسل بیش از قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسید که تخلفی آشکار بود.

وی افزود: ‌در زمان حاضر بیش از 70 درصد سهم بازار متعلق به ایرانسل است و عایدی بالایی را نصیب این شرکت می‌کند.

یادآور می شود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل هفته جاری توافق کردند از این پس شارژ کارت اعتباری این شرکت برمبنای نرخ درج شده بر روی کارت عرضه شود.

مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، درباره علت تخلف فروش کارت‌های اعتباری ایرانسل بیش از قیمت واقعی نیز گفت:‌عرضه در سطح کلان درشبکه توزیع خرده فروشی موجب شده بود تا واحدهای کوچک توزیعی ترجیح دهند به عنوان مثال به جای خرید یکجا 500 کارت اعتباری میزان دلخواه را از واسطه خریداری کنند و همین امر موجب گران‌تر شدن مبلغ شارژ کارت می‌شود.

مهدوی گفت:‌ در توافق با ایرانسل مقرر شد تا این شرکت تعداد کارت‌های اعتباری مورد نیاز واحدهای صنفی را تامین کند بنابراین واسطه‌ها از این چرخه حذف می شوند و کارت اعتباری به قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی ادامه داد: ‌از این پس واحدهای خرده فروشی دارای پروانه با ارایه تصویر پروانه کسب می توانند تعداد مورد نیاز کارت اعتباری را از ایرانسل دریافت کنند و اجباری در خرید تعداد نیست.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، افزایش تعداد نمایندگی‌های رسمی را از دیگر توافقات حاصله برشمرد و افزود: ‌واحدهای صنفی ملزم به فروش کارت شارژ ایرانسل براساس نرخ روی کارت هستند.

مدیر کل سازمان حمایت از عموم مصرف کنندگان خواست تا در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سازمان بازرگانی استان ها و یا شماره تلفن 124 اطلاع دهند.
* الزام واگذاری سیم‌کارت هدیه همزمان با فروش سیم‌کارت اصلی

وی همچنین از الزام شرکت ایرانسل برای ارایه کارت هدیه همزمان با فروش سیم‌کارت اصلی خبرداد و گفت: ‌این تصمیم با هدف جلوگیری از هرگونه اجحاف به مصرف کننده صورت می گیرد.

مدیر کل خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ‌افزود: ‌‌ایجاد تسهیلات خرید اینترنتی توسط واحدهای خرده فروشی از دیگر توافقات حاصله بود.

  • ۸۹/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">