ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

الزام ISPها به نصب سرعت سنج اینترنت

| دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۸۹، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه نرم‌افزار دستگاه اندازه‌گیری سرعت اینترنت را خریداری کرده بودیم، کاری از اواسط سال گذشته با جهاد دانشگاهی آغاز شد که این نرم‌افزار را در داخل تولید کرده و بومی آن را داشته باشیم که این کار نیز مراحل پایانی تست کیفیت خود را سپری می‌کند.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این که هر شرکتISP باید یک سامانه یا دستگاه اندازه‌گیری سرعت داشته باشد، اظهار کرد: این سامانه بیش از یک سال است که راه‌اندازی شده و سرور آن در 11 نقطه نصب شده است و حدود پنج تفاهم‌نامه دیگر هم با بخش خصوصی برای نصب این سرورها منعقد کرده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه اشراف کاملی به تکنولوژی آن داریم، می‌توانیم هر تغییری را بر اساس شرایط کشوری در آن ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: هر کدام از شرکت‌های اینترنتی که احساس می‌کنند سرویس‌های خود را با کیفیت مناسبی به کاربران ارایه می‌کنند، می‌توانند یکی از این سرورها را برروی سیستم خود قرار داده و امکان اندازه‌گیری سرعت را برای کاربران فراهم کنند.

به گزارش ایسنا مهدیون پیش از این نیز گفته بود: این سامانه با هدف فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی کاربران اینترنت با واژه‌های متداول در این حوزه و هم‌چنین اندازه‌گیری سرعت و کیفیت سرویس مورد استفاده و راه‌اندازی شده است.

هم‌چنین مدیر کل تحقیق و توسعه شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بخش خصوصی سرورهای دیگری را راه‌اندازی کرده که به‌صورت پراکنده نصب و راه‌اندازی شده‌اند، گفته بود: به دلیل اینکه این سرورها با استفاده از توان داخلی نصب و راه‌اندازی می‌شوند، مشکل اعتباری نیز در این زمینه وجود ندارد و تنها نیاز به هماهنگی نهادها و ارگان‌های متفاوت است.

به گفته هادی ملک‌پرست تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم برای اندازه‌گیری و پیاده‌سازی سرورهای اندازه‌گیری سرعت اینترنت در سراسر کشور پیاده‌سازی شده و مشکلی برای افزایش این سرورها وجود ندارد؛ سرورهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در سراسر کشور به صورت پراکنده نصب و را‌ه‌اندازی شده است.

  • ۸۹/۰۶/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">