ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امسال، سال انقلاب فناوری در ایران است

| شنبه, ۱ مهر ۱۳۸۵، ۱۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

سال جاری، سال انقلاب فناوری اطلاعات و تولید علم در ایران است. در این راستا تشکیل بانک اطلاعات علمی و فناوری کشور که مصوبه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است می تواند گواه خوبی برای رشد نشریات علمی و پژوهشی باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی مهر، دکتر منصور کبگانیان روز گذشته در اولین همایش تخصصی نشریات علمی با محوریت پایگاه استنادی علوم ایران و کشور های اسلامی افزود: پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام (ISC) از مهر ماه فعالیت خود را در کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی شیراز که مکانی فراملی است و با 100 کشور دنیا ارتباط علمی دارد، آغاز می شود. اکنون ISC از سویی مکمل ISI و از سوی دیگر رقیب آن به شمار می آید.
وی با تأکید بر تخصصی شدن نشریات علمی اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که نشریات بتوانند در سال چندین چاپ منظم داشته باشند و هیات تحریریه و داوری خوبی را عرضه کند.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: بخش عمده علم کشور ما توسط دانشگاهیان تولید می شود و بالغ بر 70 درصد مقالات تولید دانشجویان دکتری است. از سوی دیگر ما با مشکلاتی نظیر نزول تعداد مقالات در نشریات و موازی کاری مواجه هستیم. از این رو انجمن های علمی که در سطح ملی فعالیت می کنند باید در زمینه نشریات پژوهشی نیز فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: در سال جاری قطب های علمی نیز به معاونت پژوهشی ملحق شد و این قطب ها ابزار خوبی برای افزایش توان رقابتی کشور هستند.
کبگانیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ایجاد ISI جهان اسلام گفت: در 57 کشور اسلامی 10 درصد نشریات علمی به کشور پاکستان، 10 درصد به ترکیه، 8 درصد به مالزی و 7 درصد به ایران تعلق دارد.
وی اظهار داشت: کشور ما اکنون با اهداف چشم انداز بیست ساله و دستیابی به قدرت علمی برتر منطقه فاصله زیادی ندارد.

  • ۸۵/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">