ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امنیت سایبری برخی دستگاه‌ها مناسب نیست

| دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: وضعیت امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین باقری معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور، در مراسم صدور گواهی امنیتی محصولات بومی حوزه فناوری اطلاعات با تاکید بر ضرورت امن سازی در این حوزه، گفت: با وجود اینکه تفکیک کار در حوزه امنیت سایبری در سازمان فناوری اطلاعات، مرکز افتای ریاست جمهوری و پدافند سایبری صورت گرفته اما وضعیت امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی مناسب نیست.

وی افزود: قرار بود در هر دستگاه اجرایی و حاکمیتی یک گروه واکنش هماهنگی رخداد (گوهر) ایجاد شود اما پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که تنها دو دستگاه اجرایی این تشکیلات را دارند و سایر دستگاه‌ها به این موضوع توجهی نکردند.

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: برای مبارزه با تهدیدات و شناخت آسیب‌های دستگاه‌ها و مصون سازی در برابر تهدیدات فضای مجازی باید مرکز ماهر، مرکز افتا، سازمان پدافند غیرعامل کشور، گروه‌های گوهر و بخش خصوصی کار مشترک انجام دهند تا شاهد تحول اساسی در این بخش باشیم.

سردار باقری اضافه کرد: اگر شبکه ملی اطلاعات به معنای کامل راه بیافتد و شاهد داشتن سیستم عامل بومی، مرورگر بومی و جستجوگر بومی و مواردی از این دست داشتیم آسیب پذیری سایبری حتماً کمتر خواهد شد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در چند کمیته برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات کمک می‌کند که یکی از این کمیته‌ها به بحث امنیت می‌پردازد و امیدوارم با همکاری مشترک حداکثری شاهد رفع دغدغه‌های این بخش باشیم.

معاون ارتباطات، الکترونیک و فناوری اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امنیت سایبری در برخی دستگاه‌ها ضعیف است و باید کمک کنیم تا این مشکل حل شود.

سردار باقری با بیان اینکه البته هر دستگاه باید مسئول امن‌سازی فضای سایبر خود باشد و مراکزی مانند افتا، ماهر و سازمان پدافند غیرعامل کشور نقش نظارتی داشته باشند، اظهار داشت: در این مورد می‌توان از توانمندی‌های بخش خصوصی نیز برای حل مشکلات کمک گرفت.

  • ۹۹/۰۳/۱۹

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">