ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امواج وای فای مضر نیست

| چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل کوتاه بودن دامنه امواج منتشر شده از دستگاه های وای فای این امواج خطری برای سلامتی افراد ندارند، بلکه افراد باید بیشتر مراقب اشعه های منتشر شده از تلفن همراه باشند.

کاظم انوری در گفت‌وگو با فارس در خصوص تاثیر امواج وای فای بر سلامت انسان گفت: به دلیل اینکه دامنه این امواج کوتاه است تاثیری بر سلامت انسان ندارد و در حقیقت نگرانی برای افراد ایجاد نمی‌کنند.

وی افزود: اشعه هایی برای بدن مضر هستند و باعث ایجاد عوامل سرطان‌زا می‌شوند که برد بلند داشته باشند و میزان نفوذ اشعه های منتشر شده از دستگاه های وای فای به اندازه ای نیست که باعث اختلال عملکرد سلولهای بدن شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تاثیر امواج منتشر شده بر سلامت افراد گفت: مطالعات و تحقیقات علمی مختلفی در خصوص تاثیر امواج منتشر شده از تلفن همراه بر بدن انجام شده است که برخی از آن‌ها به این نتیجه رسیده است که این امواج بر افزایش تومورهای مغزی تاثیر بسزایی دارند.

انوری تصریح کرد: به دلیل اینکه تلفن همراه معمولا در مجاورت گوش و سر انسان قرار می‌گیرد تاثیر گذاری این امواج بر مغز زیاد است، به همین دلیل توصیه می‌شود زمانی که افراد از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنند آن را خاموش کنند یا در حد امکان آن را از بدن دور نگه دارند و در هنگام خواب شبانه از قرار دادن موبایل در کنار سر خودداری کنند.

این متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: تاثیر گذاری این امواج در کودکان بیشتر است و به همین دلیل اکثر محققان توصیه می‌کنند والدین میزان استفاده کودکان از تلفن همراه را کنترل کنند و در حد امکان به کودک توصیه شود از تلفن همراه استفاده نکند.

وی درپایان به مادران باردار توصیه کرد: زنان باردار نیز باید به این مسئله توجه کنند و در میزان استفاده از موبایل و نزدیکی آن به بدن دقت بیشتری به خرج دهند.

  • ۹۵/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">