ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکان حضور خودران ها فقط در شهرهای هوشمند

| يكشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

امری بارزیلای - دوران خودروهای بدون راننده و به اصلاح خودران، تغییرات عمده ای در حمل ونقل، میزان مصرف انرژی، ایمنی مسافران و راندمان کسب وکارها ایجاد خواهد کرد. اما موضوع اینجاست که قبل از اینکه خودروهای خودران بتوانند زندگی مدرن ما را تغییر دهند، شهرها باید تغییر شکل دهند.
شهرهای هوشمند، پایانه های دوران خودمختاری هستند به این معنا که از زیرساخت های دیجیتال برای اتصال خودرو به اطلاعات حیاتی، کاهش تراکم ترافیک و ایجاد جاده های امن تر بهره می برند.  از نظر من شهرهای آینده به سیستم های مدیریت پیچیده ای نیاز دارند و این در حالی است که تازه برخی از شهرها در حال ساخت یک شبکه وسیع نقلیه و جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی درباره شرایط جاده، ترافیک، مشکلات زیربنایی، سقوط و خطرات جاده ای هستند. بر همین اساس نیز استارت آپ هایی به وجود آمده اند که پتانسیل روابط همزیستی بین شهرهای هوشمند و شرکت های فناوری را دارند. در این میان مساله اصلی این است که اطلاعات در زمان واقعی برای این شهرها بسیار مهم است و گاهی ممکن است پایگاه اطلاعاتی راه اندازی شود که اطلاعات مربوط به 100 میلیون مایل از یک خودرو را جمع آوری کرده است. 
با تبدیل این داده ها به بینش ها یا همان الگوریتم های درست، نه تنها به شهرها کمک می کنیم تصویری بهتر از آنچه در خیابان های شان رخ می دهد، داشته باشند، بلکه به آنها کمک می کند تا یک گام به عقب بردارند و به شهرداری ها و دولت ها کمک کنند تا با مدیریت بهتر زیرساخت ها و ترافیک، جاده ها را امن تر کنند.
در حالی که خودروهای خودران هنوز راهی جاده ها نشده اند، دولت های محلی جاده های شان را برای دوران خودمختاری آماده می کنند. گزارش های ماه اوت نشان می دهد که در برخی از شهرها مثلا در انگلستان، فناوری هایی به کار گرفته شده اند که به صورت بلادرنگ پارکینگ های خالی را به رانندگان نمایش می دهند. همین امر می تواند تا 30 درصد حجم ترافیک را کاهش دهد. 
کارشناسان می گویند که مشارکت های بخش دولتی و خصوصی فقط در راستای این است که شهرها به نیازهای مهاجران شان پاسخ بدهند. با این حال برخی معتقدند که مقامات شهری باید با بخش خصوصی همکاری بیشتری داشته باشند تا نیازهای زیربنایی منابع را مرتفع کنند و زیرساخت دیجیتال را به گونه ای بسازند که با زوال ایجاد شهرها بیشتر به نیازهای مهاجران شان پاسخ می دهد. 
*سرمایه گذار و نویسنده فوربس (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۱۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">