ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخابات و استفاده از اینترنت

| پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۸۵، ۰۱:۰۳ ق.ظ | ۰ نظر

در حالی که در این دوره از انتخابات فقط شمارش آرای مربوط به سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود، نامزدان انتخابات در شهرها و استانهای مختلف کشور درتلاشند از آخرین ابزارهای نوین اطلاع رسانی در رقابت‌های انتخاباتی استفاده کنند.

براساس اعلام فرماندار تهران، شمارش آرا در هر حوزه انتخابی به همان روال سابق و سنتی و برگ شمار انجام می‌شود و فقط در پایان شمارش آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران، نتیجه شمارش‌ها در رایانه ثبت شده و انتقال این اطلاعات و نتایج بعد از این مرحله به صورت رایانه‌ای و شبکه‌ای خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که استفاده از ابزارهای نوین و فناوریهای جدید از جمله اینترنت، پیام‌های کوتاه تلفن همراه، سی‌دی‌های چندرسانه‌ای و دیگر ابزارهای نوین در تمامی استانهای کشور از پایتخت گرفته تا محروم‌ترین نقاط کشور، به‌صورت هم زمان و فارغ از هرگونه تبعیض و یا ناتوانی و یا نبود امکانات در حال انجام است.

به عبارت دیگر مردم ایران نشان داده‌اند برخلاف دست اندرکاران دولتی و اجرایی بدون هرگونه دغدغه و نگرانی و با سرعت زیاد سعی می‌کنند از آخرین ابزارهای نوین در جهت اهداف خود بهره ببرند.
* تهران و آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی

در آخرین روز از تبلیغات انتخاباتی شوراها در تهران و در حالی که ساعت ‪ ۲۴‬روز چهارشنبه ، فرصت تبلیغات انتخاباتی نامزدها به پایان می‌رسد، موج پیام‌های کوتاه تلفنی (‪ (SMS‬راهی تلفن‌های همراه تهرانی‌ها شده است.

گروه‌ها و کاندیداهای مختلف انتخاباتی در این پیام‌ها ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در انتخابات، خواهان قرار گرفتن نام کاندیدای متبوع خود در صدر لیست انتخابی مردم در پای صندوق‌های رای شده‌اند.

این پیام‌های کوتاه تلفنی که تاکنون عاری از تبلیغات تخریبی برای کاندیداهای مختلف بوده از صبح امروز به تناوب و از جریان‌های مختلف سیاسی به دست شهروندان رسیده است.

در این پیام‌های کوتاه که از طریق سرورهای مخابراتی و بدون مشخص بودن نشانی فرستنده ارسال شده، سوابقی از فعالیت‌های اجرایی نامزد مورد نظر درج شده است.

پیام‌های کوتاه انتخاباتی از طریق تلفن همراه که از طرف شرکت مخابرات به منظور جلوگیری از فعالیت تخریبی کنترل می‌شود، با توصیه ارسال پیام به دیگر شهروندان ارسال شده و فرستندگان پیام‌ها از شهروندان خواسته‌اند پیام را به دوستان و آشنایان خود بفرستند.

توزیع پوستر، تراکت، جزوات و لوح‌های فشرده تبلیغاتی با وسعت بیشتری در تهران ادامه داشته و هواداران گروه‌ها و کاندیداهای مختلف آخرین تلاش‌ها را برای جلب آرای مردم به سود خود انجام می‌دهند.
* چالوس و نوشهر - پخش سی‌دی و راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی

پخش تراکت و پوستر در منازل، نصب عکس بر روی در و دیوار، گشایش ستادهای مردمی، پخش شیرینی، ارایه لوح‌های فشرده حاوی اطلاعاتی در خصوص نامزد مورد نظر، برگزاری جلسات سخنرانی در رستورانها و خانه‌ها از جمله شیوه‌هایی است که نامزدهای انتخابات در شهرهای نوشهر و چاولوس برای جلب آرای مردم به کار گرفته‌اند.

برخی از نامزدهای شوراهای اسلامی شهر در این مناطق از جمله در نوشهر و چالوس با بهره‌گیری از رایانه و راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی، برنامه‌های خود را در دسترس کاربران قرار داده‌اند.

ارایه کارت‌های رایگان اینترنت مزین به عکس نامزدها از دیگر روش‌های تبلیغات برخی از نامزدهای انتخاباتی در این منطقه است.
* وجه تمایز انتخابات مجلس خبرگان با دوره‌های قبل

وجهه تمایز تبلیغات این دوره از انتخابات مجلس خبرگان با گذشته، فعالیت پایگاه‌های اینترنتی با درج آگهی برای نامزدهای مورد قبول خود در سایت‌های مختلف است.
* گناباد و وعده اینترنت ارزان از سوی نامزدان

نگاهی به وعده‌های کاندیداهای سومین دوره شورای اسلامی شهرستان گناباد ائتلاف "رایحه خوش خدمت" اینترنت ارزان و خیابانهای بدون دست‌انداز را پیام و وعده‌ای جدید برای مردم اعلام کرده است، این ائتلاف حمایت از اشتغال پایدار ، توسعه فرهنگی واقتصادی و کمک به ساخت مسکن ارزان قیمت را در صدر شعارهای تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

ائتلاف اصولگرایان به ارایه برنامه‌های خود در ‪ ۵‬حوزه عمرانی، عمومی، اطلاع رسانی، اقتصادی، بهداشتی و فرهنگی با ‪ ۲۴‬برنامه ارایه داده است که در صدر همه شعارها تلاش همه جانبه در جهت اصلاح طرح تفضیلی شهر گناباد که با تلاش ‪ ۱۵‬ساله تصویب شده است، به چشم می‌خورد.
* شهرکرد، بارش برف و روی آوردن نامزدان به تبلیغات چند رسانه‌ای با بارش شدید برف در چهارمحال و بختیاری هواداران نامزدها نیز از گشت‌زدن و تبلیغات میدانی منصرف شده‌اند و به تبلیغات بااستفاده از فناوری‌های چند رسانه‌ای روی آورده‌اند.

تبلیغات طرفداران نامزدهای‌انتخاباتی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهرستان شهرکرد و بروجن از طریق پیامهای کوتاه تلفن همراه(‪ ،(SMS‬یاهو مسنجر و ایمیل و اینترنت کشیده شده است.

هواداران نامزدهای شوراهای اسلامی این پیامهای کوتاه را با متون انگلیسی و نوشتاری فارسی وانگلیسی، به همراه شعارهای انتخاباتی به تلفن‌های همراه برای مردم می‌فرستند.

برخی از هواداران نامزدها نیز از صبح روز دوشنبه اقدام به بازگشایی یک وب سایت چندرسانه‌ای در شبکه اینترنت کرده و آدرس سایت خود را از طریق ایمیل و پیام کوتاه برای مردم می‌فرستند.

این وب سایتها که با عکس نامزدها و قالبهای فارسی طراحی شده حاوی یک سخنرانی ضبط شده چند ثانیه‌ای نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی است و بیشتر تصویر نامزدهای انتخاباتی رادرحال قدم زدن در زیر بارش برف و در کنار آبگرفتگی چهارراه بازار نشان می‌دهد.

آنچه در این پیامهای کوتاه تلفنی و وب سایتها به چشم می‌خورد، آب گرفتگی بخشی‌هایی از جنوب شهر شهرکرد است و از نامزدهای شوراهای اسلامی رفع این مشکل خواسته می‌شود.

همچنین چند تن از نامزدهای شوراهای اسلامی شهرکرد با حضور در چهار راه بازار و خیابان ملت شهرکرد از آبگرفتگی بازار انتقاد کرده و آن را به مسوولان از طریق پیامهای کوتاه خود تذکر می‌دهند.
* استان گلستان و پیام‌های کوتاه تلفن همراه

در این استان ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه به دوستان و آشنایان با عنوان " روز جمعه انتخابات شورا ( نام نامزد) یادت نره" است از دیگر شگردهای تبلیغاتی نامزدان انتخابات است.

پیامهای تبلیغاتی از طریق تلفن همراه در اوقات اذان و زمانی که افراد در جمع خانواده حاضر هستند ، ارسال می‌شوند.

* زاهدان و طراحی وب سایت و وبلاگ‌های اینترنتی

با نزدیک شدن به پایان زمان قانونی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان عضویت در شورای اسلامی زاهدان برای جلب اعتماد مردم به شیوه‌های مدرن روی آورده‌اند.

نامزدهای این دوره با طراحی وب سایتهای اینترنتی، ایجاد وبلاگ، پخش سی دی‌های (لوح فشرده) زندگینامه و کلیپ‌های تبلیغاتی، نصب بیلبورد در خیابان‌های پر تردد مرکز سیستان و بلوچستان به شیوه‌های نو و مدرن تبلیغاتی روی آورده‌اند.

*همدان و پخش کارت‌های اینترنتی رایگان

در همدان پخش تراکت و عکس، ارایه سی‌دی‌های فشرده حاوی اطلاعاتی در مورد نامزد مورد نظر، پخش شیرینی، توزیع اقلام تبلیغاتی نظیر خودکار، جا کلیدی، تقویم سالنامه ‪ ،۱۳۸۶‬توزیع غذا و سخنرانی از جمله شیوه‌هایی است که نامزدها در فرصتهای پایانی زمان انتخابات بر شدت آن افزوده‌اند.
برخی از نامزدهای انتخابات شوراها از صبح امروز اقدام به پخش کارت‌های اینترنتی و تلفن کارت با روکش پلاستیکی مزین به عکس خود به صورت رایگان کرده‌اند.

روز جمعه ‪ ۲۴‬آذرماه ، به طور همزمان انتخابات سومین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در برخی از استان‌ها برگزار می‌شود.

منبع : ایرنا

  • ۸۵/۰۹/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">