ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتخاب برندگان VoIP تا خرداد ماه

| شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۷:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت از مشخص و اعلام شدن برندگان نهایی مزایده‌ی VoIP در اواخر خردادماه سال جاری خبر داد.

محمدباقر ظهوری‌فر در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به برگزاری مزایده‌ی VoIP اظهار کرد: بحث مزایده‌ی VoIP در حدود یک سال و نیم گذشته آغاز شد که البته این موضوع از چهار سال پیش برای نخستین بار مطرح شد که در آن زمان قرار بود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر روی آن فعالیت کرده و به بعضی شرکت‌های واجد شرایط مجوز بدهد.

وی ادامه داد: اما با توجه به این که ارتباطات بین‌الملل جزو وظایف قانونی شرکت ارتباطات زیرساخت است، بنابراین خود شرکت باید در رابطه با کارهای خود تصمیم‌گیری می‌کرد.

او با تاکید بر این که اصلی‌ترین کار ما بر روی voice است تاکید کرد: به جز شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ نهاد دیگری مجوز مبادله کردن ارتباطات بین‌الملل (صادره و وارده) را ندارد و این مجوز فقط در اختیار ما است و از طرفی فعالیت در این حوزه‌ به سرمایه‌گذاری، بازاریابی و تعاملات با شرکت‌های خارجی نیازمند است که ما مذاکره و تعامل با شرکت‌های خارجی را به شرکت‌های خصوصی محول کردیم تا ورودی و خروجی ارتباطات بین‌الملل را بر مبنای عملکرد شرکت‌ها به آن‌ها واگذار کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته فراخوانی در همین رابطه برای بررسی توانمندی شرکت‌ها اعلام کردیم که شکایت شرکت‌ها را در پی داشت و چندین بار جلساتی با انجمن شرکت‌های اینترنتی به منظور بررسی مسائل و مواردشان برگزار کردیم تا مسائل و مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم اما ظاهرا جلسات و صحبت‌های ما تاثیری نداشته است.

ظهوری فر تاکید کرد: فعالیت ما و فراخوانی که اعلام کردیم مغایرتی با اصل 44 قانون اساسی نداشته و در این رابطه نیز فقط شرکت ما تصمیم گیرنده نبوده است و این موضوع از جمله تصمیمات دولتی بود که در جای دیگر گرفته شده و برای اجرایی کردن به ما ابلاغ شد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: هنوز پاکات مزایده‌ی VoIP دریافت و ارزیابی نشده و شرکتی نیز در این زمینه انتخاب نشده است و منتظر دریافت پیشنهادات در این زمینه هستیم و در واقع می‌توان گفت در این زمینه در اواسط راه قرار داریم.

  • ۸۷/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">