ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار الکترونیکی آثار مستهجن جرم است

| چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

براساس مصوبه مجلس هفتم، از این پس انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق ارتباطات الکترونیکی و سایت‌‏های کامپیوتری از مصادیق جرم محسوب شده و مشمول مجازات است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس هفتم، امروز طرح اصلاح قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌‏های غیرمجاز می‌‏کنند، مصوب سال 1372 را در دستور کار خود داشتند.

نمایندگان در مصوبه دیگری از این لایحه، مقرر کردند؛ اماکن کسب، تولید و توزیع انواع آثار مستهجن( در صورت اطلاع قبلی مالک) به مدت 6 ماه و در مورد آثار مبتذل به مدت 3 ماه پلمپ می‌‏شود و در صورت برائت متهم یا صدور قرار منع تعقیب، از ملک رفع توقیف می‌‏شود. این دستور ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ، قابل اعتراض در مراجع قضایی ذی‌‏صلاح است.

همچنین، انتشار آثار مستهجن و مبتذل از طریق ارتباطات الکترونیکی و سایت‌‏های کامپیوتری یا وسایل و تکنیک مشابه دیگر، از مصادیق تکثیر و انتشار محسوب و مرتکب، حسب مورد به مجازات مقرر در این قانون محکوم می‌‏شود.

همچنین مصوب شد، رسیدگی به جرایم مشروحه موضوع این قانون در صلاحیت دادگاه‌‏های انقلاب است.

براساس ماده‌‏ای دیگر از این طرح، کلیه وسایل و تجهیزات مربوطه که براساس آیین قانون از محکومان ضبط می‌‏شود، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده شده و در خصوص وسایل و تجهیزات تحویل شده از سوی مراجع ذی‌‏صلاح در شهرستان نیز به همین نحو عمل می‌‏شود.

همچنین، از تاریخ تصویب این قانون، کلیه قوانین مغایر با آن از جمله قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌‏های غیر مجاز می‌‏کنند، مصوب 24/72 ملغی‌‏الاثر است.

  • ۸۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">