ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد از نحوه مشتری مداری همراه اول

| چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۷، ۰۴:۱۲ ب.ظ | ۲ نظر

ابتکار و نوآوری وزارت ارتباطات و همراه اول در قطع کردن تلفن همراه مشترکان، موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، اقدام شرکت همراه اول در قطع و یک‌طرفه کردن بدون اطلاع پیشین تلفن همراه مشترکان در ایام نوروز، موجب بروز مشکلات بسیار و سردرگمی مردم به ویژه مسافران نوروزی شد.

پیش از این، شرکت همراه اول در اقدامی بجا و مشتری‌مدارانه با فرستادن پیامک به مشترکان، به آنها برای پرداخت صورتحساب تلفن همراه هشدار می‌داد و پس از چند روز، ارتباط مشترکان را مسدود می‌کرد، اما این بار این شرکت خلاق با صرفه‌جویی! در هزینه ارسال پیامک برای مشترکان، اقدام به قطع و یک‌طرفه کردن بی‌خبر مشترکان کرد.

این صرفه‌جویی در پیامک در حالی صورت گرفت که این شرکت تنها در نخستین روز سال 87 از ارسال 215 میلیون پیامک تبریک نوروزی، سه میلیارد تومان از آن خود کرده است.

این در حالی بود که میلیون‌ها ایرانی در سفر‌های نوروزی به سر می‌بردند و جویا بودن بستگان از احوال آنان با توجه به خطرات سفر و از طرفی هم بیشترین نیاز به ارتباط در این روزها برای ارتباطات عاطفی با نزدیکان و به جای آوردن صله رحم، باعث ایجاد نارضایتی و بهت و حیرت بسیاری از مردم شد و این پرسش جدی را مطرح نمود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران او، چه میزان به ادبیات مشتری‌مداری و به دست آوردن رضایت مشترکان آشنایی دارند؟!

گفتنی است، سرمایه اصلی مخابرات برای ایجاد سرویس‌ها را خود مشترکان به صورت ودیعه پرداخت نموده‌اند و برابر قوانین مالکیت مدنی مالکان اصلی مخابرات هستند و سالیانه هزاران میلیارد تومان به منافع مخابرات می‌افزایند‌.

اما آنچه این مشکل را افزون‌تر کرد، تعطیلی بیشتر دفاتر خصوصی خدمات مشترکین تلفن همراه بود که مشتریان را در خیابان‌ها سرگردان کرد.

این گزارش می‌افزاید: عدم نظارت مناسب شرکت ارتباطات سیار بر دفاتر عمومی مشترکین به علت خصوصی شدن آنها، باعث می‌شود هر دفتری، هرگونه که خود و منافعشان صلاح بداند، کار کرده و تنها چیزی که مهم نباشد، رضایت مشترکان و سرویس‌دهی به مشتریان است.

هرچند خصوصی‌سازی طبق قانون همراه با نظارت دقیق بر حسن اجرای قوانین توسط بخش‌‌های واگذار شده به بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را در مراجعه به ادارات و سازمان‌های دولتی بکاهد، اما این نحوه خدمات‌دهی بخش‌های خصوصی و رضایت مشتریان، اصلی است که گاه به فراموشی سپرده می‌شود.

  • ۸۷/۰۱/۲۱

نظرات  (۲)

  • یک دفتر خدماتی ازایلام
  • باسلام لطفا"یک طرفه به قضاوت ننشینید اول همه جوانب رابررسی کنید بعد نظربدهید دفاتر چگونه مشکلات مردم راحل کنند درحالیکه هیچگونه امکاناتی به دفاترواگذارنمی شود وفقط دفاترهمانند یک یک برده درخدمت وزارت ارتباطات هستند شرکت مخابرات حتی ازاعلام قطع به دفاترهم دریغ می کند چگونه کارمردم انجام شود درحالیکه هرروز دفاتر هماننداجیربایدکارهای مردم را(قطع -وصل -تعویض سیم کارت وغیره)راباید به خدمت اربابان خود(شرکت مخابرات )برده تاشاید آنان بنده نوازی نموده وکارهای مردم را تحویل بگیرند .این درحالیستکه این شرکت بایدکلیه امکانات نرم افزاری وسخت افزاری رادراختیاردفاترقراردهدتاایندفاترکارهای مردم رابه سهولت وباکمترین زمان انجام دهند حال بایدقضاوت کرددرحالیکه شرکت مخابرات تعطیل است ازدست دفاتر چه کاری ساخته می شود ودرآخرباید گفت دیواری کوتاهترازدیواردفاترنیست تاموردهجوم قرارگیردوتمامی مشکلات به گردن اوانداخته شود
    اهنک بیشواز رو افزایش بدید تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">