ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات, با تاکید بر این‌‏که موانع زیادی برای اطلاع‌‏رسانی اقدامات موثر دولت وجود دارد، گفت: باید سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غیر واقعی شکسته شده و اطلاع‌‏رسانی صحیح و شفاف به مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، دکتر محمد سلیمانی ، در همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این‌‏که دولت نهم دارای پارامترها و شاخص‌‏هایی است که در دولت‌‏های گذشته وجود نداشته, خاطرنشان کرد: دولت نهم وابسته به حزب و گروه خاصی نیست ؛ بلکه دولتی کاملاً مردمی است.

وی، با بیان این‌‏که دولت نهم اگر حرف می‌‏زند و صحبت می‌‏کند, در جهت آن حتماً اقداماتی انجام می‌‏دهد، کارآمدی را جزء مسایل اصلی دولت دانست و تاکید کرد: بالا بردن بهره‌‏وری و راندمان نشان‌‏دهنده فشرده‌‏سازی دولت نهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به متمم بودجه که در سال‌‏های گذشته عمده آن به کسری بودجه‌‏ها اختصاص می‌‏یافت، گفت: نگرش دولت نهم کاملاًٌ متفاوت از دولت‌‏های گذشته است.

دولت نهم بلندگویی ندارد که بتواند صحبت‌‏های خود را بیان کند

دکتر سلیمانی ، با تاکید بر این‌‏که موانع و مقررات و مسایل موجود در دست مدیران اجرایی و در دولت نهم کاهش پیدا کرده است، اظهارداشت: دولت نهم دست زالو صفتان از بیت‌‏المال را قطع می‌‏کند.

وزیر ارتباطات ، با بیان این‌‏که دولت نهم شیوه نگرش به اداره جهان را تغییر می‌‏دهد ، یادآور شد: در دولت گذشته نشست مطبوعاتی سخنگوی دولت به طور کامل از رسانه ملی پخش می‌‏شد ؛ اما دولت نهم بلندگویی ندارد که بتواند صحبت‌‏های خود را بیان کند ؛ چرا که وابسته به هیچ حزبی نیست.

وی، با بیان این‌‏که اطلاع‌‏رسانی در دولت نهم به گردن مدیران روابط عمومی است ، افزود: دولت نهم یک روزنامه وابسته به خود ندارد، پس این از وظایف روابط عمومی‌‏هاست که ارتباطات را با مردم برقرار کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این‌‏که دولت نهم در فضاسازی موفق‌‏ترین دولت بوده است، نمونه آن را انتخابات 24 آذرماه ذکر کرد که به خوبی نمایان است.

وی ، با بیان این‌‏که در خصوص انتخابات هیچ کدام از وزرای دولت نهم سخنی نگفته‌‏اند که بوی دفاع از گروه خاصی را دهد، تصریح کرد: برگردید به انتخابات گذشته و به یاد بیاورید که رییس دولت آن وقت در انتخابات چگونه صحبت می‌‏کرد و کاملاً واضح بود که از چه گروهی دفاع می‌‏کرد.

دکتر سلیمانی، رمز موفقیت در انتخابات خبرگان را غیرهیجانی و غیرتبلیغاتی بودن کاندیداها دانست و تصریح کرد: مردم در انتخابات خبرنگان دولت نهم بیشترین مشارکت را داشته‌‏اند.

وی ، با بیان این‌‏که آرامش حاکم بر جامعه در انتخابات امسال نشان‌‏گر کارآمدی دولت بود، یادآورشد: به هر حال باید در بخش اطلاع رسانی دولت اقداماتی انجام دهیم و در جهتی کار کنیم تا کارهای مربوط به مردم را انجام دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان کرد: موانع زیادی در اطلاع‌‏رسانی اقدامات موثر دولت وجود دارد، باید این سد بتونی رسانه‌‏های مخرب غیر واقعی شکسته شود و به مردم اطلاع‌‏رسانی درست شود.

مطبوعات عامل اصلی عقب افتادگی GCها را گردن ارتباطات سیار می‌‏اندازند!

دکتر سلیمانی ، با اشاره به جلسات مطبوعاتی خود، گفت: بنده نیم ساعت در زمینه تولید داخل و دست‌‏یابی به فناوری‌‏های نوین صحبت می‌‏کنم, رسانه‌‏ها این را پخش نمی‌‏کنند ؛ اما در خصوص زمان ثبت‌‏نام آینده سیم کارت خبرهای متعددی پخش می‌‏کنند.

وی ، افزود: بنده 50 دقیقه آمار و ارقام در خصوص پیشرفت تلفن همراه و این‌‏که ماهانه یک میلیون سیم کارت به دست مردم داده‌‏ایم صحبت می‌‏کنم این مسئله جایی پخش نمی‌‏شود ؛ اما رسانه‌‏ها می‌‏روند دنبال سوژه‌‏ای مانند کپی کردن سیم کارت و جو روانی برای مردم ایجاد می‌‏کنند.

سلیمانی، خاطرنشان کرد: طبق اظهارات دادستان کل کشور یک نفر هم تاکنون به دادگاه در خصوص کپی سیم کارت مراجعه نکرده است و ما هم سیستم‌‏مان مشکلی ندارد ؛ اما می‌‏بینیم در رسانه‌‏ها این جو توسط یک سری عناصر ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به رسانه‌‏ها، گفت: چرا خبرهای خوش را در کشور نمی‌‏گویند؟ چرا شاخص‌‏های آمار و ارقام اینترنتی را نمی‌‏گویند؟ فقط می‌‏گویند چرا اینترنت قطع شد؟ این چه ربطی به وزارت ارتباطات دارد؟

دکتر سلیمانی ، با اشاره به واگذاری 4 هزار میلیارد تومان سهام به مردم در طول یک سال گذشته که در کل زمان انقلاب بی نظیر بود، افزود: دولت نهم "خصوصی مردمی" را به شدت قبول دارد و شعار حضرت امام را مبنی بر ارجاع کار مردم به مردم انجام خواهد داد.

وی ، افزود: دولت نهم اجازه نخواهد داد که عده‌‏ای به بیت‌‏المال چنگ بیندازند.

دکتر سلیمانی، ادامه داد: یک وزیر در دولت نهم را پیدا کنید که حق عادی ماموریت خود را گرفته باشد؟

دکتر سلیمانی، با اشاره به پروژه 700 میلیارد تومانی پیمانکاران عمومی ارتباطات سیار و تاخیر در این پروژه، با بیان این‌‏که در صورتی که پیمانکاران این پروژه را در اردیبهشت 85 تحویل می‌‏دادند ما در خرداد و تیرماه می‌‏توانستیم, کلیه سیم‌‏کارت‌‏ها را ارایه کنیم، اظهار داشت: در صورتی که 8 میلیون سیم کارت تا پایان تیرماه واگذار می‌‏شد, تاکنون ماهانه 80 میلیارد تومان ورودی سیستم داشتیم که جمعاً بالغ بر 320میلیارد تومان می‌‏شد ؛ اما مطبوعات عامل اصلی عقب افتادگی GCها را گردن ارتباطات سیار می‌‏اندازند.

وی ، افزود: چه نفعی برای ارتباطات سیار دارد که بخواهد برای GCها مزاحمت ایجاد کند.

دکتر سلیمانی، خطاب به روابط عمومی‌‏ها ، گفت: باید این هیجانات را کاهش داده و از حوزه خود دفاع کنید.

رسانه‌‏های جوساز امنیت ملی را به خطر می‌‏اندازند

وی، خاطرنشان کرد: این اقدامات جوسازی است و معلوم است که عده‌‏ای پشت پرده هستند که می‌‏خواهند جوی ناآرام ایجاد کند.

دکتر سلیمانی، خطاب به رسانه‌‏هایی که جوسازی می‌‏کنند و این گونه مطلب می‌‏نویسند، یادآورشد: نمی‌‏شود روی نور خاک ریخت, نمی شود آمار و ارقام دروغی داد. این رسانه‌‏ها امنیت ملی را به خاطر می‌‏اندازند.

وزیر ارتباطات ، با تاکید بر این‌‏که مردم به رسانه‌‏ها اعتماد ندارند، اظهارداشت: روابط عمومی‌‏ها نباید در اتاقشان بنشینند و عکس العمل نشان ندهند.

وی ، با اشاره به راه‌‏اندازی 4 هزار طرح بزرگ در بخش مخابرات کشور، در رابطه با علت این امر، تصریح کرد: زمانی که به سفرهای استانی می‌‏رویم مردم آن استان یک صدا می‌‏گویند که از مخابرات راضی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به حضور پست بانک در یک‌‏هزار و 254 روستا برای خدمات دهی به مردم، اظهارداشت: چرا بانک‌‏های دیگر در روستاها وجود ندارند؟

دکتر سلیمانی ، افزود: چرا رسانه‌‏ها به این روستاها نمی‌‏روند و گزارش نمی‌‏گیرند تا فضا را برای خدمات بیشتر تقویت کنند.

وی، تاکید کرد: عناصری که در این رسانه‌‏ها قرار دارند, به تخریب افکار عمومی می‌‏پردازند.

دکتر سلیمانی ، با اشاره به رشد فناوری اطلاعات ، گفت: انسان‌‏ها را با فناوری اطلاعات می‌‏شود, بالا برد و حتی می‌‏شود, پایین آورد.

وی، افزود: عمده هجمه فرهنگی که کشور ما می‌‏شود از طریق ابزارهای فناوری اطلاعات صورت می‌‏گیرد.

دکتر سلیمانی ، با تاکید بر این که فضا و بستر ICT را باید توسعه داده و جلو ببریم، یادآور شد: به هر حال این امر مسوولیت روابط عمومی‌‏ها را بسیار سنگین خواهد کرد.

وزیر ارتباطات ، گفت: ما در مقابل ملت ایران متعهد هستیم و در مقابل پستی که گرفته‌‏ایم و امکاناتی که در اختیار داریم, باید پاسخ‌‏گو باشیم.

دکتر سلیمانی، خاطرنشان کرد: همان‌‏گونه که آفتاب زیر ابر نمی‌‏ماند, تلاش‌‏های ما نیز بی‌‏نتیجه نخواهد ماند.

وی ، افزود: دولت نهم اعتقاد دارد که به جای وارد جنگ شدن باید وارد کار شد و کارهای انجام شده, برنامه‌‏ها و تلاش‌‏ها را به اطلاع مردم رساند.

دکتر سلیمانی ، گفت: روابط عمومی‌‏ها می توانند این خلاء اطلاع‌‏رسانی را پر کنند.

وزیر ارتباطات ، با تاکید بر این‌‏که سوالات و انتقادات افکار عمومی باید از طریق روابط عمومی در بخش‌‏های تخصصی جمع‌‏آوری و منتقل شود ، تصریح کرد: برنامه‌‏ریزی برای رفع همه این مشکلات باید شکل گیرد.

دکتر سلیمانی ،‌‏با اشاره به کارآمدی دولت نهم برای رفع مشکلات مردم ،‌‏یادآور شد: دولت نهم اولین دولتی است که کل بودجه عمرانی را در 6 ماهه اول سال اختصاص داد.

  • ۸۵/۱۰/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">