ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رییس و دبیر انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران گفت: هولوگرام‌های ویژه‌ی کارت‌های اینترنتی و تلفن در هشت شهر و استان توزیع می‌شود.

مهندس «علیرضا علمی»‌ در گفت‌وگو با(ایسنا) از آماده بودن هولوگرام‌های انجمن ISP‌ها خبر داد وا فزود: با تلاش و همت اعضای انجمن‌ها و کمیته‌های مختلف و همچنین حمایت معنوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برچسب نشان استانداردهای کیفیت محصولات اینترنتی به تعداد قابل توجهی چاپ و آماده‌ی توزیع است و پیش‌بینی می‌شود تا هفته‌ی بعد در دسترس اعضا در هشت شهر و مرکز استان قرار می‌گیرد.

وی زمان آغاز ثبت نام برای دریافت این ‌هولوگرام‌ها را از فردا عنوان کرد و افزود: هدف از ارائه‌ و توزیع این‌هولوگرام‌ها، صرفا فرهنگ‌سازی و حمایت از مجموعه‌هایی است که قانونمند بوده و طبق ضوابط عمل می‌کنند و از طرف دیگر هدف حمایت از حقوق مصرف‌کننده است.

نایب رییس انجمن ISP‌ها در ادامه علت تاخیر در توزیع‌ هولوگرام‌ها و اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنت را درگیر شدن در مساله‌ی VOIP عنوان کرد و افزود: کار این پروژه تقریبا سه ماه پیش به اتمام رسیده بود ولی متاسفانه تمامی ‌توان انجمن و کمیته‌های تخصصی معطوف دفاع از حقوق صنف در مورد مساله‌ی تلفن اینترنتی شد که آن موقع پیگیری مساله‌ی ‌هولوگرام برای اعضا، انگیزه‌ی زیادی نداشت، البته به لطف خدا انجمن به عنوان مرجع صنفی مربوطه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی در ادامه افزود: بر طبق مصوبه‌ی امسال شورای عالی فناوری اطلاعات و کمک انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران اقدام به اجرای طرح ساماندهی فروش و توزیع محصولات اینترنتی نمایند که مقدمات این طرح در دفتر اجرای فناوری اطلاعات وزارتخانه در دست بررسی است و به زودی به همراه طرح رتبه‌بندی ISP‌ها (QOS) به شکل جدی تری به اجرا در خواهد آمد.

علمی‌ در پایان با بیان این که هیچ مرجعی به غیر از مراجع قضایی یا وزارت ICT که صادر کننده‌ی مجوزها است، مجاز به اعمال محدودیت در ارائه‌ی کارت‌های اینترنتی و یا دخالت در بازار مربوطه در فروشگاه‌ها و مراکز فروش نمی‌باشد افزود: ‌هولوگرام صرفا جهت آگاهی دادن به مصرف کننده‌ و زمینه‌ساز ورود یا برخورد افراد غیرکارشناس و غیرمسوول و دخالت در رقابت بین شرکت‌های همکاراست.

  • ۸۴/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">