ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انحصار در مجوزهای بازار اینترنت

| يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۸۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل یکی از ‪ISP‬ها (شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنت) گفت: انحصار در مجوزها یکی از مشکلات کنونی بازار اینترنت و قیمت آن است.

"حسین ترکمنی" در گفت و گو با خبرنگار آی تی ایرنا افزود: باید بین سیستم قیمت‌گذاری و از سوی دیگر کاربران تعادل برقرار شود.

وی تاکید کرد: اکنون سود و درآمد زایی برای ‪ISP‬ها وجود ندارد، و این به دلیل هزینه‌های بالایی است که از سوی مخابرات و دستگاه‌های دیگر به ‪ISP‬ ها تحمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که تعادل از سوی مخابرات که به عنوان اولین ارگان، ‪ISP‬ها با آن در تماسند برقرار نشود، مشکلات عرضه اینترنت حل نخواهد شد.

ترکمنی در مورد مشکلات کنونی اینترنت پر سرعت گفت: به دلیل اینکه مجوزهای صادر شده انحصاری است و هر شرکتی نمی‌تواند اقدام به دریافت مجوز کند، مراکز دارای مجوز ‪ PAP‬به دلیل نداشتن رقیب، کیفیت و قیمت اینترنت را به صورت دلخواه ارایه می‌دهند.

به عقیده وی، به همین سبب کاربران خانگی نیز نمی‌توانند از خدمات اینترنت پر سرعت استفاده کنند، زیرا مقرون به صرفه نبوده و دارای کیفیت پایین است.

مدیر عامل این شرکت ‪ ISP‬بیان داشت: تا زمانی که خود مخابرات قیمت اینترنت را در قالب شبکه هوشمند (‪ ،(IN‬ساعتی ‪ ۳۰۰‬تومان ارایه می‌دهد نمی توان از شرکت‌های ‪ ISP‬توقع داشت که اینترنت را با قیمت پایین ارایه کنند.

  • ۸۵/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">