ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پس از حملات تروریستی شنبه شب در لندن که به حملات تروریستی پل لندن شهرت پیدا کرده است، ترزا می خواستار تدوین توافقنامه های بین المللی جدید در فضای مجازی شد.
فناوران - در حملات تروریستی که شنبه شب در لندن اتفاق افتاد، هفت نفر روی پل لندن کشته شدند. در این حملات یک ون با زیر گرفتن مردم روی پل و توقف و حمله سرنشینانش با چاقو به مردم در نزدیکی این پل باعث کشته شدن 7 نفر و مجروح شدن حدود 50 نفر شدند. این حملات مردم انگلیس را به شدت نگران کرد. بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر دنیا ضمن همدردی با مردم لندن، خشونت و اعمال تروریستی را محکوم کردند. اما ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی سخنرانی به رسانه های اجتماعی انتقادات تندی کرد و برای مقابله با تروریست خواستار تدوین توافقنامه های بین المللی جدیدی در حوزه فضای مجازی شد. می در صفحه رسمی توییترش @theresa_may نیز درباره تغییراتی که باید ایجاد شود تا در مقابل تروریسم ایستاد، توییت کرد. او گفت فضای مجازی، مامنی برای دسیسه های افراط گرایان شده و تحمل چنین امری دیگر میسر نیست. 
می بر ضرورت یک توافق بین المللی برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد. او پس از حضور در کمیته بحران گفت: باید کنترل شدیدتری در فضای مجازی وجود داشته باشد تا افراطگرایان و تروریست ها نتوانند از این فضا سوءاستفاده کنند. 
نگرانی از سوءاستفاده تروریست ها و خشونت طلبان از فضای مجازی و مشخصا رسانه های اجتماعی طی سال های اخیر با حملات تروریستی در اروپا و گسترش فعالیت داعش در رسانه های اجتماعی بیشتر شده است. بعد از حملات تروریستی در آلمان، فرانسه و انگلیس، بسیاری از دولت ها تلاش کردند با فشار آوردن به صاحبان رسانه های اجتماعی از آنها بخواهند در حوزه نظارت بر محتوا و پیشگیری از انتشار محتوای خشونت آمیز راهکارهای جدی تری در پیش گیرند.
هر چند هنوز مشخص نیست مهاجمان حملات تروریستی شنبه شب در لندن از کاربران رسانه های اجتماعی بوده اند یا نه؛ اما منتقدان رسانه های اجتماعی را به شکست در مقابل تروریست ها متهم کرده اند. 
مسوولان انگلیسی پس از حملات تروریستی شنبه شب در رسانه های اجتماعی به خصوص توییتر عملکرد مثبتی در اطلاع رسانی داشتند. 
بلافاصله بعد از این حملات شهردار لندن شروع به اطلاع رسانی در توییتر خود کرد. او در نخستین ساعات پس از حمله در توییتر خود @MayorofLondon پلیس متروپلیتن لندن را به عنوان مسوول پیگیری کننده این حملات به کاربران اعلام کرد. پلیس متروپلیتن نیز بدون ایجاد رعب و وحشت تلاش کرد در توییتر خود @metpoliceuk اطلاع رسانی کاملی از آخرین اطلاعاتی که در رابطه با حمله تروریستی به دست می آورد، انجام دهد. پلیس همچنین با هشتگ های #Londonbridge #boroughmarket ضمن اطلاع رسانی به مردم کارهایی را که باید هنگام حملات تروریستی انجام دهند، آموزش داد. بعد از حمله، پلیس مبارزه با تروریسم لندن در توییتر @TerrorismPolice نیز شروع به اطلاع رسانی کرد و از مردم خواست در صورتیکه عکس یا فیلمی از محل هایی که حملات تروریستی انجام شده، دارند به دست آنها برسانند. همچنین توصیه هایی به مردم کرد تا از بروز حملات تروریستی دیگر جلوگیری شود. مثلا توییت کرد در صورتیکه مردم به هر چیز کوچکی مشکوک شدند با آنها تماس بگیرند یا اگر در مکانی که حمله تروریستی شده، گیر افتادند باید چه کارهایی انجام دهند. حتی حساب رسمی خدمات اورژانس لندن  @Ldn_Ambulance بلافاصله بعد از حملات تروریستی شروع به اطلاع رسانی درباره آمار زخمی شدگان و همدردی با مردم لندن کرد. شیوه عملکرد مسوولان نهادهای مختلف در حملات تروریستی شنبه شب در لندن نمونه خوبی از عملکرد مسوولان و اطلاع رسانی در رسانه های اجتماعی است.

  • ۹۶/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">