ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگلیس قوانین دسترسی اینترنتی را سخت‌تر کرد

| چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر کشور انگلیس روز سه شنبه در سومین روز از کنفرانس سراسری حزب محافظه کار، از سخت تر شدن قوانین دسترسی اینترنتی به مطالب افراط گرایانه در این کشور خبر داد و گفت که متخلفین از این قوانین به حداکثر 15 سال حبس محکوم خواهند شد.

به گزارش ایرنا، 'امبر راد' وزیر کشور انگلیس در این کنفرانس اظهار داشت: مطالب افراط گرایانه و تروریستی هنوز در فضای مجازی منتشر می شود و ظرف چند ثانیه از طریق گوشی های هوشمند، قابل دسترسی است. هرچند پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است، اما این مساله بایستی هرچه سریع تر متوقف شود.
وی افزود: ما قانون را به گونه ای تغییر داده ایم تا افرادی که از طریق فضای مجازی، دائما به مطالب تروریستی مراجعه می کنند، به حداکثر 15 سال حبس محکوم شوند. در حال حاضر قانون شامل افرادی می شود که مطالب تروریستی را دانلود و یا ذخیره می کنند.
وزیر کشور انگلیس همچنین افزود: افرادی که اطلاعات مربوط به نیروی پلیس و یا نیروهای مسلح انگلیس را منتشر می کنند، نیز مشمول این مجازات شده و به حداکثر 15 سال حبس محکوم خواهند شد.
این سیاستمدار انگلیسی در همین حال از شرکت های اینترنتی به ویژه شبکه های مجازی خواست تا در راستای مقابله با انتشار مطالب افراطی، گام های موثرتری بردارند.
وی گفت: من از شما می خواهم تا هرچه سریع تر مطالب تروریستی را که به افراطی شدن افراد کمک می کند، از درگاه های خود حذف کنید. همین حالا اقدام کنید و به تعهدات اخلاقی تان پایبند باشید.
اظهارات این مقام انگلیسی در حالی صورت می گیرد که از ابتدای سال جاری انگلیس شاهد پنج حمله تروریستی بوده که بر اثر آن ده ها تن کشته شده اند.
بر اساس یافته های پلیس، مهاجمین از طریق نرم افزارهای اینترنتی، حملات یاد شده را سازماندهی کرده اند.
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس صبح امروز در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز گفته بود: اینکه مأموران امنیتی بایستی با عقاید گروهی که در صدد حمله تروریستی هستند، مقابله کنند، کارشان را دشوار کرده است. علاوه بر این، برخی افراد از طریق اینترنت افراطی شده و سپس حمله می‌کنند.
وی افزود: وزیر کشور امروز اعلام خواهد کرد که قوانین سختگیرانه ای را در رابطه با دسترسی افراد به مطالب افراط گرایانه در اینترنت به اجرا خواهد گذاشت.
می توضیح داد:در حال حاضر دانلود مطالب تروریستی جرم تلقی می‌شود، اما در آینده پخش و یا حتی مرور چنین مطالبی در اینترنت مجرمانه خواهد بود و مجازات آن تا 15 سال حبس افزایش خواهد یافت.
وی همچنین حادثه تیراندازی روز گذشته در لاس‌وگاس را تکان‌دهنده خواند و ابراز امیدواری کرد که مقامات آمریکایی در رابطه با قوانین حمل اسلحه در این کشور تجدیدنظر کند.
نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: فرد مهاجم مقادیر زیادی اسلحه در اتاق هتل و خانه‌اش در اختیار داشته است که با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌ای که ما در رابطه با حمل اسلحه در انگلیس داریم، در تضاد است.
وی افزود: البته تصمیم‌گیری در رابطه با قوانین حمل اسلحه در آمریکا به خود این کشور ارتباط دارد، اما به نظر من، آنها به حدی از این حادثه شوکه شده اند که نمی توانند در این باره تجدیدنظر کنند.
بر اساس برنامه اعلام شد قرار است 'ترزا می' فردا (چهارشنبه) در آخرین روز برگزاری کنفرانس سراسری حزب محافظه کار سخنرانی کند که از روز یکشنبه گذشته آغاز شده است.

  • ۹۶/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">