ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: اولین کارت بهداشت الکترونیکی 15 آذرماه در استان مرکزی به منظور حفظ سلامت شهروندان به صورت رسمی رونمایی می‌شود.

جواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به اینکه تمامی افرادی که در مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی فعالیت دارند، ملزم به رعایت اصول و موازین و مقررات بهداشتی هستند، اظهار کرد: در این زمینه تمامی این افراد باید دارای کارت معاینه پزشکی باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی متصدیان در بازرسی‌های بهداشتی ملزم به رعایت اصول و موازین و مقررات بهداشتی هستند، افزود: به طور کلی می‌توان در این زمینه به پارامترهای مختلف بهداشتی از جمله بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و... اشاره کرد که در صورت عدم رعایت هرکدام از این پارامترها به واحد مربوطه اخطار داده خواهد شد.

نظری ادامه داد: یکی از پارامترهای تأثیرگذار در سلامت افرادی که خدماتی را از مراکز عرضه مواد غذایی (تهیه، تولید و عرضه) دریافت می‌کنند، سلامت شخص ارائه دهنده خدمات است، بر همین اساس توجه و اهمیت به این موضوع غیرقابل چشم‌پوشی است، بنابراین تمامی اشخاص فعال در این اماکن باید نسبت به اخذ کارت معاینه پزشکی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این کارت پس از بررسی‌ها و آزمایشات لازم به افراد ارائه می‌شود، بیان کرد: تمامی این آزمایشات به صورت یک پایه کلی آزمایشات SIE و SIC و در صورت نیاز آزمایشات در ارجاعات تخصصی انجام می‌شود و در نهایت نسبت به صدور کارت معاینه پزشکی اقدام خواهد شد تا از انتشار بیماری‌های واگیر در سطح جامعه جلوگیری شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: مدت اعتبار کارت معاینه پزشکی برای مشاغل حساس و بحرانی 6 ماه و برای مشاغل معمولی یک سال است که هر کدام از این مشاغل در صورتی که این کارت را نداشته باشند، بنا بر اعمال مقررات مندرج در طرح آیین‌نامه اجرای اصلاحیه ماده 13 باید جریمه پرداخت کنند.

نظری گفت: به همین منظور در زمینه افزایش ضریب امنیت کارت بهداشت و از طرفی زمان پیش‌بینی شده به منظور صدور به زمان بازرسی و اجرای برنامه پنجم توسعه بر اساس تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری صدور کارت از طریق دفاتر پیشخوان دولت در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: صدور کارت بهداشت الکترونیکی بر خلاف کارت‌های صادره قبلی که با فرمت کاغذی صادر می‌شد، امکان تقلب و تغییر در تاریخ کارت را از بین خواهد برد، بنابراین صدور کارت جدید در قالب و فرمت P.V.C از 15 آذر ماه به صورت رسمی در استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

نظری ادامه داد: استان مرکزی جزو استان‌های پیشرو و 10 استان اول کشور است که در این زمینه گام برداشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">