ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کاوه درفشانی - همین دو هفته قبل بود که در خصوص مشکل ثبت شماره حساب دریافت یارانه در بانک ملت به علت مشکلات فنی نوشتیم که هیچ پاسخ و واکنشی از مسوولان مربوطه در این بانک به همراه نداشت. این هفته نیز قصد داریم در خصوص مشکل دیگری در این بانک بنویسیم.

نیامدن پیامک واریز پول برای مشتریان بانک ملت که این روزها بیشتر به خاطر دستگیری یکی از مدیران سابقش مورد توجه قرار دارد، یکی از مشکلات تکراری صاحبان حساب در بانک ملت است.

بعد از جنجالی که سال گذشته بر سر برداشت بدون اطلاع از حساب افراد در بانک ملی به بهانه هزینه‌های ارسال پیامک پیش آمد، تمام بانک‌ها از جمله بانک ملت اقدام به دریافت 10 هزار تومان برای هزینه ارسال پیامک‌های واریز به حساب مشترکان خود کردند.

در این میان اما با وجود این که برخی از صاحبان حساب‌های بانک ملت این مبلغ را پرداخت‌ کرده‌اند اما در مواردی مشاهده می‌شود که پیامک‌های واریز وجه برای مشترکان ارسال نمی‌شوند و یا گاه با تاخیری چند ساعته ارسال می‌کند.

 

پاسکاری ارباب رجوع در بانک ملت

برای پیگیری چرایی نیامدن پیامک واریز بانک ملت تصمیم گرفتیم در راستای وظیفه رسانه‌ای خود موضوع را پیگیری کنیم و با روابط عمومی بانک ملت به شماره 82962043 تماس گرفتیم. اپراتور مربوطه اینطور پاسخ دادند که می‌بایست سوالات خود را با شماره 1556 مطرح کنید. اپراتور این شماره هم بعد از اندکی مکث گفتند که در این زمینه با شماره 82961 می‌بایست تماس بگیریم که البته پس از تماس‌های مکرر با این شماره هیچ‌کس تلفن را پاسخ نداد.

به این ترتیب برای رهایی از دور باطل پاسکاری بین واحدهای مختلف بانک ملت تصمیم گرفتم با شماره 66969003 که در سایت بانک ملت به عنوان شماره بازرسی و نظارت بانک ملت ثبت شده است تماس بگیرم که البته در نهایت تعجب متوجه شدیم که این شماره قطع شده است!  باز هم نا امید نشدم و این بار با 118 تماس گرفتم و از آنجا شماره بازرسی و نظارت بانک ملت را خواستم که شماره‌های 63921377 و 63921384 را اعلام کرد پس از چندین تماس مکرر با این دو شماره هم نتیجه آن بود که هر دو شماره به صورت پی‌در‌پی بوق اشغال یا خرابی می‌خوردند.

این قطعی تلفن‌ نظارت و بازرسی  بانک ملت واقعا می‌تواند برای این بانک آسیب‌رسان و مضر باشد چرا که اگر به فرض کسی در همین لحظه می‌خواست خبر بروز یک اختلاس در بانک ملت را بدهد و با شماره بازرسی و نظارت این بانک تماس می‌گرفت و با این پیام قطعی مواجه می‌شد، شاید قید موضوع را زده و عملا کار از کار گذشته بود!

 

وعده‌ای که محقق نشد

با تمام این تفاسیر باز هم نا امید نشدم و برای پیدا کردن پاسخ به حق مردم که علت نیامدن پیامک واریز بانک ملت چیست بار دیگر با شماره روابط عمومی تماس گرفتم و تاکید کردم که اگر پاسخ روشنی دریافت نکنم، ناچار به گزارش شرح ماوقع خواهم بود. این جا بود که بالاخره فرد پاسخگو مرا به خانمی وصل کرد و ایشان سوالات و نکته‌های مرا یادداشت کردند شماره مرا گرفتند و وعده دادند که سریعا موضوع را بررسی کرده و پاسخ لازم را ارایه دهند.

من هم که این برای اولین بار بود بعد از هفته‌ها تلاش توانستم فردی را برای پاسخ‌گویی در این بانک پیدا کنم، سراسیمه چند مشکل معمول مشترکان این بانک مثل دلیل افتتاح نکردن حساب در برخی از شعب در ساعات خاص و علت ثبت نکردن شماره حساب افراد برای دریافت یارانه را جویا شدم که ایشان قول دادند علت را پرسیده و پاسخ را به سرعت اطلاع دهند.

این تماس روز شنبه هفته‌گذشته انجام شد و تا لحظه انتشار این گزارش اگر شما پشت گوشتان را دیده‌اید ما هم پاسخی از بانک ملت دریافت کرده‌ایم و همچنان هیچ پاسخی برای این پرسش‌های ساده از بانک ملت به دست ما نرسید. البته مطمن باشید که در هفته‌های آینده هم پیگیر مشکلات الکترونیکی بانک ملت خواهیم بود و شما هم اگر مشکلی با هر یک از سیستم‌های بانک‌ ملت داشتید، تحریریه هفته‌نامه عصر ارتباط آماده انعکاس مشکلات خواهد بود.

شماره تحریریه هفته‌نامه عصر ارتباط برای دریافت پیام‌های شما 88947452 است ضمنا در صورت تمایل به برقراری ارتباط از طریق ایمیل هم می‌توانید مشکلات خود را از طریق پست الکترونیکی nadernei@gmail.com با ما در میان بگذارید.

  • ۹۵/۰۵/۱۲

بانک ملت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">