ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد سقف برای ADSL مخابرات

| جمعه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۰۴ ب.ظ | ۱ نظر

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ازایجاد سقف در بخش ADSL برای شرکت مخابرات ایران خبر داد و اعلام کرد: قصد داریم برای ایجاد رقابت در حوزه اینترنت پرسرعت سقفی را برای شرکت مخابرات ایران درنظر بگیریم.

به گزارش موبنا لطف الله سبوحی با بیان اینکه ارائه دهندگان شبکه و خدمات در پی دستیابی به سود بیشتری هستند که در این زمینه تسهیم درآمد یک چالش بزرگ محسوب می شود، ادامه داد: اما باید توجه کرد که در زمان ارائه طرح تجاری، هراپراتوری برای خود درآمدی را ترسیم می کند که با توجه به این درآمد هزینه ای بابت تسهیم درآمد از اپراتور دریافت می شود.

وی ادامه داد: حتی در بسیاری از کشورها هزینه کل پروانه به مزایده گذاشته می شود که این هزینه متعلق به مردم است وباید دریافت شود.

سبوحی خاطر نشان کرد: رگولاتوری توجه ویژه ای به مسئله رقابت دارد و اعتقادی به گذاشتن سقف ندارد و تنها جهت تسهیل حضور اپراتورهای تلفن همراه، برای اپراتور اول سقف تعیین کرده است.

وی افزود:سازمان تنظیم مقررات قصد دارد برای ایجاد رقابت در بخش اینترنت پرسرعت نیز یک سفقی برای شرکت مخابرات ایران در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه قوانین و مقررات رگولاتوری مانعی برای گستزش کسب وکار های این حوزه نیست، ادامه داد: بلکه روند گسترش سرویس ها راتسهیل می کند.

  • ۹۰/۱۱/۱۴

نظرات  (۱)

  • محمد از اصفهان
  • سلام به معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بفرمایید ADSL اینترنت پر سرعت نیست ، پورت پر سرعت است که اینترنت به عنوان یک سرویس بر روی آن ارایه می شود. در حال حاضر بیش از 100 سرویس دیگر وجود دارد که می توان از طریق این بستر ارایه نمود که به اینترنت هم احتیاجی ندارد .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">