ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل تخلف نکرده است

| شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۸۵، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: طبق گزارش ایرانسل به این سازمان تاکنون تخلفی در خرید تجهیزات تولید داخل از سوی اپراتور دوم تلفن همراه مشاهده نشده است.

محمود خسروی در گفت‌وگو با فارس در خصوص برخی از اظهارات در مورد عدم پایبندی اپراتور دوم در رعایت استفاده از 51 درصد تجهیزات اصلی شبکه از داخل، گفت: طبق بند 6 ماده واحده‌ای در قرارداد اپراتور دوم این شرکت موظف است که 51 درصد تجهیزات اصلی شبکه خود را از داخل کشور تهیه کند و اکنون نیز ایرانسل کار اجرایی کردن این امر را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای پروژه نمی‌توان 51 درصد تجهیزات اصلی شبکه تلفن همراه را از داخل کشور تهیه کرد، گفت: اپراتور دوم طبق گزارشی که به سازمان تنظیم مقررات ارایه کرده هر گونه تجهیزاتی که در کشور تولید می‌شود را خریداری کرده است.

خسروی افزود: اپراتور دوم برای انتقال تکنولوژی و ساخت 51 درصد تجهیزات اصلی شبکه با شرکت هوایی چین همکاری خود را آغاز کرده است.

وی به هماهنگی سازمان تنظیم مقررات با وزارت صنایع و مجلس اشاره و تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات معتقد است که اولین اپراتور بخش خصوصی کشور در زمینه خرید تجهیزات تولید داخلی تخطی نکرده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: ایرانسل گزارشی در خصوص ساخت تجهیزات اصلی شبکه خود و انتقال تکنولوژی به کشور به سازمان تنظیم مقررات ارایه کرده که ما نیز آن را به مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون اصل 90 و سایر مراکز ذیصلاح ارسال کرده‌ایم.

در همین رابطه عضو کمیته مخابرات مجلس، گفت: در صورتی که عملکرد شرکت ایرانسل بر خلاف قانون استفاده از حداکثر توان داخلی باشد؛ وزارت خانه‌‏های صنایع و ارتباطات باید پاسخگوی مجلس باشند.

دکتر احمد بزرگیان، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عدم رعایت قانون استفاده حداکثر از توان داخلی در فعالیت شرکت ایرانسل، گفت: طبق قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه که توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، باید 51 درصد از تجهیزات و سرمایه‌‏گذاری ایرانسل داخلی باشد.

وی، افزود: در صورتی که فعالیت ایرانسل غیر از تحقق این مساله باشد قوه مجریه که شامل وزارت ارتباطات و وزارت صنایع است، باید آن را پی‌‏گیری کنند.

دکتربزرگیان، با تاکید بر نظارت مجلس بر اجرای قانون حداکثر توان داخلی در پروژه ایرانسل، تصریح کرد: این در راستای تکلیف قانونی وزارتخانه‌‏های فوق است که از ایرانسل پاسخ بخواهند.

وی، با اشاره به عدم تکمیل فعالیت ایرانسل در کشور، گفت: فعالیت ایرانسل در حال حاضر به 20 درصد کل پروژه هم نرسیده است و شاید توجیه این شرکت برای عدم رعایت قانون حداکثر به این دلیل باشد.

عضو کمیته مخابرات مجلس، خاطرنشان کرد: از آنجایی که ایرانسل مقید به استفاده از 51 درصد تجهیزات داخلی است، باید این قانون را در فعالیت خود رعایت کند و اگر تاکنون نیز به این امر دست نیافته آن را جبران کند.

بزرگیان، در خصوص نحوه اخطار و جریمه ایرانسل طبق قرارداد در صورت عدم رعایت قانون، گفت: باید دید مفاد قرارداد به چه نحوی تنظیم شده است تا مشخص شود تحقق قانون چه حکمی برای این شرکت خواهد داشت.

وی، با اشاره به گزارش پی‌‏گیری‌‏های مختلف کمیته مخابرات مجلس از وزارت ارتباطات در خصوص پروژه‌‏های مختلف این وزارتخانه، تاکید کرد: در ابتدای سال آینده قطعاً گزارشی از وزارت ارتباطات به منظور پیشرفت کار پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در خواست خواهیم کرد.

  • ۸۵/۱۲/۱۹

نظرات  (۱)

  • موبایل ارتباط نو/عالمزاده
  • مرکز تحویل فوری خطوط ایرانسل در استان کرمان به همراه کلیه خدمات مربوطه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">