ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل نوکیا را به ایران می آورد

| دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۸۵، ۱۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

اپراتور دوم تلفن همراه برای افزایش سهم ارزش مالی تجهیزات اصلی شبکه خود به میزان 51 درصد، با همکاری نوکیا قصد دارد کارخانه تجهیزات تلفن همراه در کشور را راه اندازی و اقدام به انتقال تکنولوژی کند.

مدیر عامل ایرانسل در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که چرا سهم تولید داخل در اپراتور دوم هنوز به 51 درصد نرسیده است و این شرکت چه زمانی اقدام به افزایش سهم تولیدکنندگان داخلی در تجهیزات شبکه اپراتور دوم به 51 درصد خواهد کرد؟ گفت: در حال حاضر شرکت چینی هواوی با همکاری شرکت صنایع مخابراتی ایران( یکی از پیمانکاران ایرانسل) اقدام به راه اندازی یک کارخانه تولید تجهیزات شبکه تلفن همراه کرده است.

علیرضا قلمبر دزفولی ادامه داد: طرح مشترکی از سوی نوکیا و ایرانسل در این رابطه در حال اجراست که کلیات این طرح نیز مورد موافقت نسبی وزارت صنایع قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طبق این طرح نوکیا برای اولین بار با همکاری یک اپراتور ایرانی اقدام به راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات شبکه موبایل همراه با انتقال تکنولوژی به کشور خواهد کرد.

دزفولی در مورد جلسه این شرکت و مدیر بخش شبکع نوکیا با وزیر صنایع نیز تأکید کرد: در این جلسه وزیر صنایع تنها خواستار تسریع در خصوص افزایش سهم تولید داخل در شبکه تلفن همراه ایرانسل شد و بحث اولتیماتوم مطرح نشد.

وی تصریح کرد: تأخیر در اجرای این امر مربوط به مباحث داخلی شرکت نوکیا و ادغام بخش شبکه این شرکت با زیمنس آلمان بود.

دزفولی گفت: پیش بینی می کنیم با راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات تلفن همراه توسط ایرانسل و نوکیا سهم تولید داخل در شبکه اپراتور دوم ظرف سال آینده به 51 درصد برسد. ضمن اینکه اکنون این میزان به 32 درصد رسیده است.

مدیر عامل ایرانسل تأکید کرد: این شرکت تمامی پیمانکاران خود را متعهد به استفاده از تمام تجهیزات تولید داخل کرده است.

وی در مورد تغییر محاسبه مکالمه مشترکان از دقیقه به ثانیه گفت: تغییرات نرم افزاری موردنظر این امر انجام شده و پیشنهاد تغییر محاسبه به سازمان تنظیم مقررات داده شده که تا پایان سال جاری این تغییر اجرایی می شود.

دزفولی در پاسخ به این سوال که آیا این اپراتور به وعده خود مبنی بر پوشش 70 شهر عمل می کند یا خیر؟ گفت: در حال حاضر 25 شهر تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است و 20 شهر نیز به زودی وارد شبکه خواهند شد. شبکه 41 شهر دیگر نیز آماده و تنها نیازمند ارائه زیرساخت است.

  • ۸۵/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">