ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل: چرا مسایل را در بلندگو می کنید

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۱ نظر

در حالی که رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اخطار به ایرانسل برای تبدیل محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های مشترکان ایرانسل از دقیقه به ثانیه خبر داده بود اما مدیر عامل ایرانسل گفت: تا این لحظه تاییدیه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات برای تبدیل سیستم بیلینگ ایرانسل از دقیقه به ثانیه به ما ارسال نشده است، اما به محض این که این تاییدیه ارسال شود همزمان این تغییر در سیستم بیلینگ ایرانسل انجام خواهد شد.
منتظر رگولاتوری هستیم

علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره‌ی این که چرا هنوز محاسبه‌ی صورت‌حساب‌های مشترکان ایرانسل از دقیقه به ثانیه تبدیل نشده است،‌ اظهار کرد: تغییرات نرم‌افزاری برای تبدیل بیلینگ ایرانسل از دقیقه به ثانیه از اسفندماه سال گذشته انجام شد و در نیمه‌ی این ماه نیز طرح تبدیل سیستم بیلینگ از دقیقه به ثانیه نیز به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد و انتظارمان این بود که این امر بلافاصله از سوی این سازمان تایید شود.

او درباره‌ی این که چرا رییس سازمان تنظیم مقررات در چند ماه اخیر بارها در رسانه‌ها، عنوان کرده است که به ایرانسل برای تغییر سیستم بیلینگ خود از دقیقه به ثانیه را اعلام کرده‌ایم گفت: این سازمان تاییدیه‌ای ارسال نکرده است، بنابراین نمی‌توان از ایرانسل انتظار داشت این کار را برای مشترکان خود اجرایی کند.
طبق قرارداد عمل می کنیم

او افزود: از سوی دیگر مبنای تعاملات بین ایرانسل، سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قرارداد لیسانس است و اگر اعلام نظری درباره‌ی فعالیت‌های این اپراتور می‌شود باید بر اساس این قرارداد باشد و آنچه در لیسانس ذکر شده سندیت دارد؛ از این رو ما نیز کار خود را بر اساس قرارداد لیسانس انجام داده‌ایم و به محض دریافت تاییدیه این تغییر را ایجاد می‌کنیم.
چرا در بلندگو مطرح می کنید

او افزود: «سال‌ها اپراتور دیگر محاسبات خود را بر اساس دقیقه انجام می‌داد،‌ چطور می‌شود اپراتوری که در حدود شش ماه از فعالیت آن نمی‌گذرد، این قدر مسائل آن در بلندگو مطرح می‌شود؛ باید دید این دلیل یک بام و دو هوا برخورد کردن‌ها چیست؟»

او ادامه داد: از سازمان تنظیم مقررات نیز انتظار داریم نسبت به مشکلات این اپراتور که چند ماهی از فعالیت نمی‌گذرد با حوصله‌ی بیشتری برخورد کند و زمینه‌ را برای تقویت آن فراهم کند.

او درباره‌ی این که سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده ایرانسل باید هزینه‌ی مشترکان را از ابتدا که سیستم بیلینگ بر اساس دقیقه بود، بر حسب ثانیه حساب کند و باقی آن را به مشترکان بازگرداند، گفت: این موارد تماما در قرارداد لیسانس دیده شده است بنابراین آنچه سازمان تنظیم مقررات اعلام میکند باید بر اساس آن باشد که در این صورت این اپراتور به آن تمکین خواهد کرد.
دفاع از هدایای نوروزی

او درباره‌ی هدایای نوروزی ایرانسل که مشترکان از نحوه‌ی ارایه‌ی آن ناراضی بودند , گویا مکالمه‌ی رایگان که از 12 شب تا شش صبح از 29 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه در نظر گرفته شده بود، این‌گونه نبوده است، گفت: این امر صحت ندارد و بر اساس قولی که داده بودیم، عمل کرده‌ایم و به زودی آمار استفاده از هدایای نوروزی مانند ارسال SMS و مکالمه‌ی رایگان را اعلام می‌کنیم و مشترکان از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

او درباره‌ی تعرفه‌های GPRS نیز گفت: در حال حاضر نامه‌ی آن از سوی سازمان تنظیم مقررات به ما اعلام شده است، اما ایرانسل این فرصت را دارد که تعرفه‌ی اعلام شده را بررسی کند و باید دید مبنای تغییر تعرفه‌ی ایرانسل از 30 ریال برای ارسال و دریافت هر کیلوبایت به 15 ریال چه بوده است، بنابر این، این تعرفه هنوز قطعی نشده است.

او افزود: اما آن چه مهم است، مشترکان ایرانسل برای دسترسی به اینترنت، هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و می‌توانند در هر ساعت آنلاین باشند اما برای دریافت و ارسال مطالب باید هزینه بپردازند که از 15 فروردین ماه این تعرفه برای مشترکان منظور می‌شود اما در مورد MMS تا 10 اردیبهشت ماه مشترکان می‌توانند، از آن رایگان استفاده کنند تا تعرفه‌ی آن مشخص شود.
55 شهر تحت پوشش

او با اشاره به این که 55 شهر در حال حاضر تحت پوشش شبکه‌ی اپراتور دوم است، گفت:‌ تعداد مشترکان ایرانسل نیز به حدود یک میلیون و دویست هزار مشترک رسیده است.

او درباره‌ی پیشنهاد تعرفه‌ی مکالمات ایرانسل به سازمان تنظیم مقررات گفت: ما به این سازمان تنوع تعرفه‌های مکالمات ایرانسل را پیشنهاد کرده‌ و اعلام کرده‌ایم که تعرفه‌ی مکالمات ایرانسل به شکل فلت 499 ریال باقی بماند و اما این پیشنهاد را نیز کرده‌ایم که مشترکانی در داخل شبکه‌ی ایرانسل تماس برقرار می‌کنند برای هر دقیقه 499 ریال بپردازند اما اگر با خارج از شبکه ارتباط برقرار کنند، 760 ریال پرداخت کند که مشابه با تعرفه‌ی سایر اپراتورهای کشور است.

او افزود: بنابراین قصد نداریم تعرفه‌ی فلت را برداریم بلکه این اختیار را به مشترکان می‌دهیم که بر اساس مکالماتی که دارند، نوع تعرفه‌ی خود را معین کنند.

مدیر عامل ایرانسل درباره‌ی نا به سامانی در ارسال قبوض مشترکان نیز گفت: اگر مشترکی در ارسال قبوض خود با مشکلی مواجه شده به یک مراکز خدمات ایرانسل مراجعه کند، اما از ماه آینده با تغییراتی که در سیستم پرداخت قبوض مشترکان داده می‌شود و افزودن تعداد بانک و هماهنگی با شرکت پست امیدواریم این مشکلات تا حدود بسیاری کاهش پیدا کند.

او خاطر نشان کرد: طرح بهاره‌ای نیز برای تشویق مشترکان ایرانسل در نظر گرفته‌ایم که به زودی اعلام می‌کنیم؛ همچنین به دنبال افزایش سرعت سرویس‌های GPRS نیز هستیم چرا که با تعیین تعرفه‌های استفاده از این سرویس‌ها نیز به شکل نظامند خواهد شد و امیدواریم تسهیلات بیشتری را در اختیار مشترکان قرار دهیم.
پاسخ ایرانسل در مورد تغییر محاسبه مکالمات

ITanalyze.ir – اما روابط عمومی شرکت ایرانسل نیز با ارسال توضیحی در خصوص محاسبه مکالمات مشترکان این شرکت بر اساس ثانیه اعلام کرد: همانگونه که قبلا نیز اعلام شد، طرح محاسبه مکالمات بر اساس ثانیه در تاریخ 16/12/85 به سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی بر اساس قرارداد و لیسانس فی ما بین ارسال و به محض وصول تائیدیه آن سازمان محترم، اعمال خواهد شد.

ضمنا ایرانسل بر اساس وعده داده شده در اسفند ماه سال گذشته، اصلاحات نرم افزاری برای محاسبه مکالمات بر اساس ثانیه را روی سیستم بیلینگ خود انجام داده و نهایی کرده است.

شایان ذکر است که اپراتور دیگر طی سالها نرخ مکالمات را بر اساس دقیقه محاسبه و اعمال می نموده است.

  • ۸۶/۰۱/۲۱

نظرات  (۱)

لطف کنید ضرر و زیان مشترکان رو به خودشون برگردونید نه به مشترکای جدید. مثل اینکه شما مردم رو ..... فرض کردین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">