ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل 50 تومان دقیقه ای 11 ریال ثانیه ای

| چهارشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۵ نظر

ITanalyze.ir - نحوه محاسبه هزینه مکالمات ایرانسل بر اساس ثانیه و دقیقه دو نرخی شد .

روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد، به منظور تأمین نظرات مشترکین گرامی ایرانسل و جهت ایجاد شرایط یکسان برای تمامی هموطنان در سراسر کشور، از شنبه 15 اردیبهشت ماه (15/2/1386) طرح تعرفه تمامی مشترکین ایرانسل، به طرح تعرفه "پایه ثانیه ای" تغییر داده می شود. پس از این تاریخ، کلیه سیم کارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل بصورت پیش فرض با تعرفه "پایه ثانیه ای" تحویل مشترکین شده و سیم کارت مشترکین کنونی نیز که تا به حال با طرح "پایه دقیقه ای" تنظیم شده بود، به طور خودکار به طرح "پایه ثانیه ای" انتقال داده می شود. تغییر مذکور توسط ایرانسل بطور خودکار و کاملاً رایگان صورت می پذیرد ولی مشترکین این امکان را دارند که طرح تعرفه "ثانیه ای" تنظیم شده را به طرح "دقیقه ای" بازگردانند.

شایان ذکر است تعرفه های قبلی ایرانسل برای طرح تعرفه "دقیقه ای" همچنان پابرجا می باشد.
نرخ تعرفه های دقیقه ای و ثانیه ای ایرانسل عبارتند از:
نوع طرح تعرفه نام طرح تعرفه نرخ تعرفه

دائمی پایه ثانیه ای 41/10 ریال/ ثانیه (625 ریال/دقیقه)

پایه دقیقه ای (طرح فعلی) 499 ریال/ دقیقه

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

اعتباری پایه ثانیه ای 2/14 ریال/ثانیه (852 ریال/دقیقه)

پایه دقیقه ای (طرح فعلی) 620 ریال/ دقیقه
در تعرفه "پایه ثانیه ای"، مدت زمان مکالمه دقیقاً برابر با تعداد ثانیه های مکالمه ثبت می شود. در تعرفه "پایه دقیقه ای" مدت مکالمه بر حسب واحدهای یک دقیقه ای محاسبه شده و بنابراین درصورتی که مکالمه پیش از کامل شدن واحد یک دقیقه ای به پایان برسد، کل واحد یک دقیقه ای منظور می شود. با این حال، با توجه به نرخ های پیش بینی شده، تعرفه "ثانیه ای" مناسب مشترکینی است که معمولاً مدت زمان مکالماتشان کوتاه و تعرفه "دقیقه ای" نیز مناسب مکالمات حدوداً 5/2 دقیقه ای یا طولانی تر است.

علاقمندان می توانند برای اطلاع از جزئیات طرح های مختلف تعرفه و شرایط و چگونگی تغییر طرح تعرفه، به فروشندگان مجاز ایرانسل و یا به سایت اینترنتی ایرانسل به نشانی www.irancell.ir مراجعه فرمایند.
به گزارش ایسنا در همین رابطه پس از اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت ایرانسل مبنی بر محاسبه‌ی صورتحساب مشترکان بر اساس ثانیه مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: محاسبه‌ی صورتحساب مشترکان ایرانسل بر اساس انتخاب آن‌ها به دقیقه یا ثانیه انجام می‌شود و اگرمشترک ایرانسل بخواهد محاسبه‌ی کارکرد صورت‌حسابش بر حسب دقیقه انجام شود، برای هر دقیقه همان تعرفه‌ی قبلی یعنی 499 ریال(با احتساب مالیات 530 ریال) را می‌پردازد اما اگر بخواهد این محاسبه بر حسب ثانیه انجام شود، باید برای هر دقیقه تماس 625 ریال بپردازد.

علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی سرانجام تبدیل بیلینگ اپراتور دوم تلفن همراه از دقیقه به ثانیه اظهار کرد: بر اساس آخرین مذاکرات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گرفته شد که تعرفه‌ی فلت دقیقه‌ای 499 ریال برای مشترکان ایرانسل حفظ شود اما اگر بخواهیم صورت‌حساب مشترکان ایرانسل را بر حسب ثانیه محاسبه کنیم برای هر دقیقه مکالمه بر اساس ثانیه برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی تعرفه‌ی دقیقه‌ای 625 ریال را محاسبه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر سیستم بیلینگ ایرانسل بر حسب انتخاب مشترکان به دقیقه یا ثانیه خواهد بود و صورت‌ حسابهای آن‌ها را محاسبه خواهیم کرد.

به گفته وی در سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل تعرفه هر دقیقه تماس مشترک اگر برحسب ثانیه باشد، 852 ریال محاسبه می‌شود اما اگر برحسب دقیقه تماس‌های مشترک محاسبه شود، برای هر دقیقه تماس باید 620 ریال بپردازد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا یک اپراتور می‌تواند از هر دو روش دقیقه و ثانیه‌ای برای محاسبه صورت‌حساب مشترکانش استفاده کند گفت: این امر به تایید سازمان تنظیم مقررات رسیده و از این رو از روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه و از ساعت 8 صبح محاسبه تماس‌های مشترکان بر حسب ثانیه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مشترکان نخواهند که محاسبه تماس‌آن‌ها بر حسب ثانیه و با تعرفه 625 ریال باشد می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه به ایرانسل اعلام کنند که محاسبه‌ی تماس‌های آن‌ها برحسب دقیقه و با تعرفه‌ی 499 ریال باشد؛ این امر در روزهای آتی از طریق پیام کوتاه و تبلیغات در سطح شهر به اطلاع کلیه‌ی مشترکان ایرانسل خواهد رسید.

به گفته او مشترکانی که معمولا تماس‌های کوتاه برقرار می‌کنند و تماس‌شان کمتر از سه دقیقه است بهتر است محاسبه‌ تماس‌های خود را برحسب ثانیه قرار دهند تا با پرداخت هزینه‌ی اضافی متضرر نشوند اما مشترکانی که تماس‌های طولانی‌تر دارند، بهتر از محاسبه دقیقه‌ استفاده کنند زیرا به نفع آن‌ها خواهد بود.

او درباره‌ی نرخ مکالمه‌ی تماس از اپراتور اول به ایرانسل که با تعرفه‌ی بین شهری 760 ریال محاسبه می‌شود گفت: سازمان تنظیم مقررات باید در این مورد تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام کند.

او همچنین درباره تعرفه‌ی سرویس GPRS نیز گفت: تعرفه‌هایی که ابتدا به سازمان تنظیم مقررات ارائه شد به ازای هرکیلو بایت داده، 60 ریال اما در نهایت تعرفه‌ی 30 ریال را برای هر کیلو بایت داده پیشنهاد کردیم اما سازمان تنظیم مقررات تعرفه‌ی 15 ریال را پیشنهاد کرده است، از این رو هنوز مذاکرات نهایی برای تعرفه‌های این سرویس باقی مانده است و با توجه به این که تا آخر اردیبهشت ماه برای صدور قبوض مشترکان فرصت داریم تا پایان این ماه تعرفه قطعی را اعلام خواهیم کرد.

دزفولی درباره بروز اشتباه در محاسبه‌ی قبوض برخی مشترکان ایرانسل گفت: قبض‌هایی طراحی شده که به خوبی چگونگی محاسبه کارکرد آن‌ها را نشان می‌دهد و به زودی برای مشترکان ایرانسل صادر خواهد شد از این رو تلاش ما این است که ظرف دو ماه آینده مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: اپراتور دوم تلفن همراه در بیش از 90 شهر پوشش داشته و در حدود 1 میلیون 450 هزار مشترک دارد و به زودی شهرهای جدیدی را به شبکه ایرانسل اضافه خواهیم کرد.

به گفته‌ی وی پوشش تهران به بالای 95 درصد رسیده و تنها در برخی از نواحی ضعف سیگنال وجود دارد اما اکثر شهرهای اطراف تهران نیز تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

  • ۸۶/۰۲/۱۲

نظرات  (۵)

میشه بگین این 90 شهر کدوماست؟ سایتتون که 60 تارو بیشتر نشون نمیده. اصلا به موقع به روز رسانی نمیشه. در صورتی که همیشه میگین برای اطلاع از آخرین وضعیت ها به www.irancell.ir مراجعه کنید!!!!
  • کیوان مهرابی
  • آخه چرا ایرانسل دروغ میگه که تو تهران بالای 95 درصد پوشش داره؟ حتی تو خیابانهای اصلی مثل گلبرک غربی تو خیابان آنتن نمیده چه برسه به داخل خونه ها و شرکتها.
    د خوب اگه راست بگه ورشکست میشه که!
    اشکال نداره بازم برای یک شرکت خصوصی خوبه .
    باتشکرازخدمات ایرانسل جرامردم ازارتباطات سیارانتقادنمیکنن که جندین ساله اومده وهیج خدمات وسرویسی هم نداره?درودبرایرانسل بزرک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">