ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانی‌ها به اینترنت نیاز ندارند

| شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - 1- عمده ایرانیان فعال در شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی توهین، تبلیغ یا تولید محتوا می‌کنند، این یعنی مخاطب آنها خارجی‌ها محسوب نمی‌شوند، پس می‌توانند فعالیت خود را در شبکه‌های داخلی دنبال کنند.


2-    امکان انتقال پول برای ایرانی‌هایی که در شبکه‌هایی نظیر یوتیوب فعالیت دارند، از خارج از کشور ممنوع است، پس آنها هم ضرورتی برای حضور در پلتفورم‌های خارجی ندارند.
3-    خدمات دولتی بر بستر شبکه‌های داخلی ارایه می‌شود، پس کاربران ایرانی نیازی به اینترنت ندارند.
4-    محتوای عرضه شده در بسترهای خارجی تناسبی با معیارهای کشور ندارد، پس نیازی به اینترنت نیست.
5-    ارتباط با اینترنت زمینه‌ساز جذب نیروهای متخصص و مهاجرت نخبگان از کشور است، پس وجود اینترنت مضر است.
6-    عمده جرایم و کلاهبرداری‌ها در پلتفورم‌های خارجی رخ می‌دهد و آنها نیز با کشور تعامل ندارند. لذا برای تامین امنیت کاربران ایرانی، فعالیت در اینترنت مضر و حضور در بسترهای داخلی لازم و مفید است.
7-    افزایش حملات سایبری از طریق اینترنت و عاملان خارجی که بر اساس آمار افزایش چند برابری داشته و موجب از کار افتادن و اختلال در برخی خدمات دستگاه‌های مختلف شده است، دلیل دیگری بر لزوم قطع اینترنت است.
8-    دسترسی به اینترنت یعنی خروج ارزِ بی‌فایده و بی‌بازگشت از کشور.
9-    برای اندک ایرانی‌ها و کسب‌وکارهایی که نیازمند استفاده از اینترنت هستند، مناطق آزاد دسترسی به اینترنت حرفه‌ای (نه اینترنت طبقاتی) طراحی شود تا در مسیر و فضایی مشخص و احراز هویت شده به فعالیت بپردازند.
10-     برای رفع مشکل خارجی‌ها یا توریست‌ها نیز می‌توان اینترنت و سیم‌کارت‌های ویژه و آزاد طراحی کرد.
11-    بدیهیست باقی راه‌کارهای احتمالی در زمان شناسایی و بروز مشکلات ارایه خواهد شد.
موارد بالا گویی مفروضات و متعاقب آن راه‌کارهای در پیش گرفته شده از سوی برخی متولیان فضای مجازی در تایید بی‌نیازی کشور و ایرانی‌ها در دسترسی به اینترنت است.
آری شاید بتوان گفت این نیز نوعی خرید زمان و سیاست و راهکاری برای اعمال حکمرانی سایبری تلقی می‌شود، آن هم در عصر تعیین دسترسی به اینترنت به عنوان حقوق بشر و ماهواره‌های رو به رشد اینترنتی و ....
مساله اما بودن یا نبودن اینترنت نیست، کمااینکه در طول تاریخ و روزگارانی که اینترنت نبود هم شاهد بروز و ظهور جنگ‌ها، نارضایتی‌ها، اعتراضات و مهاجرت‌ها در دنیا بودیم. لذا حذف ابزاری به نام اینترنت و مشتاقتش، به مثابه پاک کردن صورت مسایل و جارو کردن آنها زیر فرش است و اینکه در آینده هم این راهکارها همچنان کارایی خواهد داشت یا نه، فعلا معلوم نیست. (منبع:فناوران)

  • ۰۲/۰۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">