ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایران به زودی تجهیزات موبایل می سازد

| يكشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۸۶، ۰۵:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،از دستیابی ایران به فناوری ساخت تجهیزات "تلفن همراه و سیار" در آینده نزدیک خبر داد.

" محمد سلیمانی" عصر شنبه در حاشیه بهره‌برداری از "ساختمان فجر" شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در پاسخ به سئوال ایرنا افزود: قرارداد بزرگی با بخش خصوصی برای دستیابی‌ایران به فناوری ساخت تجهیزات تلفن همراه منعقد شده است.

وی افزود:قرارداد مزبور هم‌اکنون در مرحله راه‌اندازی فناوری مربوطه است.

وی گفت: بخش خصوصی ایران از سال گذشته فعالیت خود را برای دستیابی به فناوری تولید تجهیزات تلفن همراه آغاز کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگاران در شهرکرد نیز گفت: هم‌اکنون ‪ ۱۸‬میلیون کاربر شبکه اینترنت در ایران وجود دارد و ضریب نفوذ در کشور، رشد بالایی دارد.

سلیمانی، اتصال ‪ ۳۲۰‬دانشگاه از طریق فیبرنوری به شبکه اینترنت ، اتصال چهار هزارو‪ ۵۰۰‬مدرسه به‌شبکه واتصال ‪ ۱۵‬هزار بانک به شبکه اینترنت را باعث نفوذ ‪ ۲۷‬درصدی اینترنت در ایران اعلام کرد.

وی گفت:از سال ‪ ۸۱‬تاکنون تعرفه پیامک و تلفن همراه در کشور تغییر نکرده است و این تثبت قیمتها به منزله کاهش تعرفه‌های مخابراتی محسوب می‌شود.

سلیمانی درباره واگذاری سهام مخابرات و پست به بخش خصوصی گفت: هم‌اکنون سهام مخابرات آماده تحویل به سازمان خصوصی‌سازی ، شده و هرگاه این سازمان تصمیم بگیرد، سهام شرکت مخابرات وارد بورس اوراق بهادار می‌شود.

به گزارش ایرنا، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره‌برداری از ‪ ۱۲۳‬طرح مخابراتی با ‪ ۱۳۸‬میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

  • ۸۶/۱۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">