ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل متحد، آنکتاد، اعلام کرد ایران از لحاظ تعداد کاربران اینترنت در سطح خاورمیانه در رتبه نخست و از لحاظ نفوذ اینترنت در رتبه هفتاد و پنجم قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مهر به نقل از آنکتاد، ایران با داشتن 4 میلیون و 800 هزار کاربر اینترنت بیشترین شمار کاربران اینترنت را در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارا است.
با این وجود، از آنجا که نفوذ اینترنت (نسبت کاربران اینترنت به کل جمعیت) در ایران 7.2 درصد است، در سطح خاورمیانه پس از کشورهای اسرائیل، امارات، کویت، بحرین، قطر، لبنان، و اردن در رتبه هشتم قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، ایران از لحاظ تعداد بالای کاربران اینترنت در سطح جهان نیز در رتبه بیست و چهارم قرار دارد.
بنابر اعلام آنکتاد، در سطح جهان کشور ایالات متحده آمریکا با داشتن 185 میلیون کاربر اینترنت با فاصله بسیار در رتبه نخست جهان قرار دارد.
پس از آمریکا نیز کشورهای آسیایی چین با 94 میلیون نفر کاربر اینترنت رتبه دوم و ژاپن با 75 میلیون کاربر رتبه سوم جهان را در اختیار دارند.
بنابر اعلام آنکتاد، همچنین کشورهای آلمان با 41 میلیون کاربر اینترنت، انگلستان با 37، هندوستان با 35، ایتالیا با 28.8، فرانسه با 25، برزیل با 22، کانادا با 20، روسیه با 16، مکزیک با 14، استرالیا با 13، اسپانیا با 13، تایوان با 12، استرالیا با 11، ترکیه با 10، مالزی با 10، هلند با 10، لهستان با 9، اندونزی با 8، سوئد با 7، و تایلند با 7 میلیون کاربر اینترنت به ترتیب در رتبه های چهارم تا بیست و سوم جهان قرار گرفته اند.
در سطح خاورمیانه نیز پس از ایران کشورهای مراکش با 3.5 میلیون کاربر، اسرائیل با 3.2، مصر با 3، عربستان با 1.5، و امارات متحده عربی با 1.3 میلیون کاربر به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
این گزارش می افزاید، از لحاظ نفوذ اینترنت نیز در سطح جهان کشور ایسلند با نسبت 67.5 درصد در صدر کشورهای جهان ایستاده است و پس از این کشور نیز به ترتیب کشورهای سوئد با نسبت 63 درصد، کره جنوبی 61، انگستان 60، استرالیا 56، دانمارک 56، آمریکا 55، کانادا 55، زلاندنو 52، و هلند با 52 درصد به ترتیب در رتبه های دوم تا دهم جهان قرار گرفته اند.

  • ۸۴/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">