ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در کنفرانس سران مختار که یکی از بزرگ‌ترین هیات‌های سیاستگذاری است، نمایندگانی از ایران در دو بخش انتخاباتی شامل شورای نظارتی و مقررات رادیویی شرکت می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، مهندس احمد پورنگ‌نیا، رقابت انتخاباتی در اجلاس سران مختار نسبت به سایر اجلاس‌ها را سنگین‌تر و حساس‌تر دانست و اظهار داشت: معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل وزارت ارتباطات به عنوان نماینده‌ی ایران در انتخابات شورای نظارتی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات شرکت خواهد کرد، البته نماینده‌ی دیگری از کشورمان نیز برای بخش قوانین و مقررات رادیویی معرفی شده است .

وی افزود: در کنفرانس سران مختار، سیاست‌های کلی اتحادیه‌ی جهانی مخابرات و راهبردها و برنامه‌های آن برای مدت چهارسال تعیین خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور بین‌الملل وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات افزود: در این اجلاس 17 روزه که در آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود، دبیر کل، معاونان، روسای بخش‌های مختلف و اعضای شورای نظارتی انتخاب خواهند شد.

وی گفت‌: در این اجلاس وزرای مخابرات بیشتر کشورهای جهان حاضر بوده و نظرات خود را در قالب سخنرانی‌های پنج دقیقه‌‌یی مطرح خواهند کرد.

پورنگ‌نیا، افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در روز دوم سخنرانی خواهد داشت و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در مورد مسائل مخابراتی و فناوری اطلاعات در دنیا مطرح می‌کند.

وی، گفت: وزرای مخابرات بسیاری از کشورها از جمله روسیه، کره، چین، ژاپن، عراق، سوریه، هند، ونزوئلا و کوبا، طی مکاتباتی خواستار ملاقات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند؛ دعوت از وزیر یک کشور برای حضور در ایران، نیاز به ماه‌ها پیگیری دارد و این در حالی است که اجلاسITU فرصت بسیار مناسبی را برای ملاقات وزیران در اختیار آنان قرار می دهد .

وی، در پایان خاطر نشان کرد: کنفرانس سران مختارITU مهم‌ترین کنفرانس مخابراتی در سطح جهان است و حضور فعال ایران در این اجلاس و نشست‌های مشابه بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه تاثیر ما را در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها افزایش می‌دهد.

گفتنی است؛ اجلاس سران مختار از فردا (دوشنبه) به مدت 17 روز در شهر ساحلی آنتالیا در ترکیه برگزار می‌شود.

  • ۸۵/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">