ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت ارزان می شود

| يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات گفت: یکی از سیاست‌های این شرکت برای امسال کاهش تعرفه‌های اینترنت است؛ این موضوع در یک کمیته‌ی کارشناسی در حال بررسی است و به زودی به مجمع شرکت مخابرات ایران ارایه می‌شود و پس از تایید سازمان تنظیم مقررات به اجرا در می‌آید.

جواد رادمان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی سرانجام پروژه‌ی شارع 2 اظهار کرد: قرار بود این پروژه از ابتدا به شکل پایلوت راه‌اندازی شود و در حال حاضر بهره برداری شده و این آمادگی را دارد که خدمات مورد نیاز شرکت‌های دولتی از جمله وب‌هاستینگ و میزبانی پست الکترونیک را انجام دهد.

او افزود: اما پروژه‌ی مرکز داده‌ی ملی، طرح اصلی است که به شکل عمومی‌ به اجرا در خواهد آمد و در واقع یک IDC ملی است. فاز مطالعاتی این پروژه تمام شده است و در حال حاضر در حال انتخاب مشاور هستیم که پس از آن اقدامات اجرایی آغاز می‌شود که امیدواریم امسال بتوانیم این پروژه را به مرحله‌ی عملیاتی برسانیم.

او درباره‌ی وضعیت اتصال دانشگاه‌ها به فیبر نوری گفت: در حال حاضر 337 نقطه‌ی پورت در حال اجرا است که از این تعداد تا پایان سال گذشته 250 نطقه‌ به طور کامل اجرا شده است اما از دانشگاه‌ها انتظار داریم از این ظرفیت ایجاد شده استفاده و سرویس‌های مورد نیاز خود را بر روی آن تعریف و پیاده کنند.

مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات خاطر نشان کرد: به دنبال اجرایی شدن فاز سوم و چهام پروژه‌ی فیبر نوری هستیم که شامل مراکزی مانند بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها است و در حال حاضر نیز هماهنگی‌های لازم با وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

او در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت فن‌آوری اطلاعات این آمادگی را دارد که هر میزان دستگاه‌های کشور و بانک‌ها پهنای باند نیاز داشته باشند، در اختیارشان قرار دهد.

  • ۸۶/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">