ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت در روسیه فیلتر ملی می‌شود

| چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

سامانه ملی فیلترینگ شبکه اینترنتی برای جلوگیری از تاثیرات مخرب برخی سایت ها بر جامعه این کشور به ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا، سامانه ملی فیلترینگ اینترنتی روسیه مطابق برنامه اعلام شده تا سال 2020 عملیاتی می شود.
دنیس داویدوف رئیس اتحادیه اینترنت امن در روسیه، نخستین هدف ایجاد سامانه فیلترینگ را محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر سایت های اینترنتی ویرانگر عنوان کرد.
وی روز چهارشنبه در گفت وگو با پایگاه آنلاین روزنامه ایزوستیا گفت: فهرست سفیدی از سایت های قابل اطمینان برای استفاده این نسل از جامعه در شبکه اینترنتی معرفی خواهد شد.
سامانه ملی فیلترینگ اینترنت در برنامه دولتی «اقتصاد دیجیتالی» توسط دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه تایید شده است.
بر اساس این برنامه، تا پایان سه ماهه نخست سال 2019 ساختار سامانه ملی فیلترینگ شبکه اینترنتی روسیه باید تشکیل و برای استفاده آماده شود.
یکی از اهداف این طرح، تدوین قانون دفاع از کودکان در برابر اطلاعات مضر برای سلامتی و پیشرفت نسل آینده اعلام شده است.
دولت روسیه در سال های اخیر اقداماتی را برای کنترل شبکه اینترنتی و جلوگیری از دسترسی جامعه این کشور به سایت های اینترنتی نامطلوب را انجام داده است.
در زمان حاضر تعداد زیادی از سایت های اینترنتی فعال در عرصه های مختلف ازجمله سیاسی و نیز سایت های غیر اخلاقی در روسیه فیلتر می شود و این اقدامات توسط سازمان ارتباطات جمعی این کشور انجام می گیرد.
تازه ترین نمونه از این اقدامات پیشگیرانه سایبری، قانون ممنوعیت استفاده از وی.پی.ان و پروکسی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هشتم مرداد امضا و برای اجرا ابلاغ کرد.
مطابق این قانون، استفاده از وی.پی.ان و پروکسی برای ورود به سایت های اینترنتی غیرقابل دسترس در روسیه منع شده است.
روزنامه کامرسانت چاپ مسکو در باره این قانون نوشت: سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه موظف است، تدابیر ممنوعیت استفاده از وی.پی.ان و پروکسی را توسط موسسات ارائه خدمات اینترنتی تدوین و عملیاتی کند.
این قانون برای پیشگیری از پیامدهای زیانبار استفاده از راههای شکستن سامانه فیلترینگ تصویب شده و جریمه نقدی مطابق این قانون برای افراد متخلف پنج هزار روبل (80 دلار) شامل شهروندان عادی و 50 هزار روبل (800 دلار) برای مقام های دولتی و شخصیت های حقوقی (صاحبان و مدیران شرکت ها) اعلام شده است.

  • ۹۶/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">