ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت روز انتخابات قطع نمی‏شود

| چهارشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰۴:۵۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر کشور گفت: ما به هیچ وجه اینترنت و هیچ سایتی را قطع نمی‌کنیم.

مصطفی پورمحمدی وزیر کشور در حاشیه‌ی جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد اجرای انتخابات رایانه‌ای در سه مرحله آتی انتخابات، خاطرنشان کرد: پیش بینی‌‌هایی که از قبل برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای صورت گرفته بسیار قوی و با برنامه‌ریزی کامل بوده و هیچ مشکلی از لحاظ برگزاری انتخابات رایانه‌ای نداریم البته هر روز امکانات و تجهیزات رایانه‌ای تا روز انتخابات مورد بازبینی و امتحان قرار می‌گیرد و امروز شبکه آزمایشی کاربران آزمایش می‌شود و حتی در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور نیز تحت آزمایش قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، وی در مورد قطع اینترنت و سایت‌های خبری در روز برگزاری انتخابات، گفت: نمی‌دانم این خبرها را از کجا می‌آورند.

پورمحمدی ادامه داد: برگزاری هر کار مکانیزه و پیشرفته امروزی مستلزم در نظر گرفتن نکات امنیتی و اطلاعاتی آن است ما نیز تدارک کارهای امنیتی انتخابات را انجام داده‌ایم و اگر مشکلی از نظر اینترنت وجود دارد باید از وزیر مخابرات سؤال کنیم. ما به هیچ وجه اینترنت و هیچ سایتی را قطع نمی‌کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا عدم درج کد داوطلبی بر روی برگه رای باعث باطل شدن برگه رای می‌شود یا خیر؟ گفت: با توجه به ملاک قرار گرفتن شمارش دستی به عنوان نتیجه نهایی انتخابات، عدم درج باعث باطل شدن برگه رای نخواهد شد اما از مردم درخواست می‌کنیم برای آنکه تجربه خوبی در برگزاری یک انتخابات مکانیزه داشته باشیم و همچنین در بانک اطلاعاتی کشور نتیجه آراء را ذخیره کنیم کدها را در تعرفه رای وارد کنند.

پورمحمدی تصریح کرد: البته ما ساده‌ترین روش را پیش بینی کردیم و این تلاشی بود که جوانان کشورمان روش دستی انتخابات را به روش مکانیزه مبدل کردند و مردم قادر هستند با کم‌ترین زحمتی کدها را وارد کنند.

وی در مورد نحوه شمارش آراء بیان داشت: ملاک اصلی در اعلام نتایج روش دستی است البته ما تجمیع آراء را به صورت رایانه‌ای انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم این کار در نهایت سرعت کار را دو برابر می‌کند تمام سعی ما در این است که ما بتوانیم هر چه سریع‌تر نتایج آراء را اعلام کنیم.

وزیر کشور در مورد اینکه آیا برگزاری انتخابات رایانه‌ای با روش سنتی به صورت موازی الزامی داشت؟ گفت: ما نمی‌توانیم ریسک کنیم و در هر صورت انتخابات امری بسیار مهم و حساس است اما از طرف دیگر ناچاریم به سمت روش مکانیزه برویم و برگزاری این دوره به صورت موازی باعث می‌شود با اطمینان بیشتری در آینده به سمت انتخابات مکانیزه برویم.

  • ۸۶/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">