ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت ملی 7 برابر ارزانتر از اینترنت جهانی

| سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

در صورت اجرایی شدن طرح " شبکه ملی اینترنت " قرار است که تعرفه مبنا برای پهنای باند 165 کیلو بایت در شبکه ملی اینترنت 26 هزار تومان باشد، این در حالی است که برای همین میزان پهنای باند کاربران اینترنت جهانی ماهانه 180 هزار تومان باید بپردازند.

به گزارش فارس طرح " شبکه ملی اینترنت " که از زمان روی کار آمدن دولت نهم توسط وزارت ارتباطات مطرح شده است با تصویب در هیات دولت گویا شکل اجرایی به خود گرفته است.البته نام اولیه این طرح که با جنجالهای بسیاری از سوی کارشناسان همراه شد " شبکه اینترنت ملی " بود.

در این رابطه وزیر ارتباطات به فارس گفته بود: " از این مقوله سوء برداشت شده است. نام این شبکه " شبکه ملی اینترنت " است و نامگذاری ابتدایی شبکه " اینترنت ملی " به منظور شناخت بهتر مردم از این مقوله بود.

براساس مصوبه دولت، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های مخابراتی وابسته و شرکت‌های مخابراتی استانی مجاز شدند در سال‌های86 تا88 تا مبلغ یک هزار و 660 میلیارد ریال از منابع داخلی خود جهت ایجاد شبکه ملی اینترنت سرمایه‌گذاری کنند.

براساس این مصوبه که ازسوی معاون اول رییس جمهوری به‌دستگاههای اجرایی ابلاغ شده، تمام وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند در این سال‌ها حداقل پنج سرویس با کاربری ملی حوزه خود را آماده ونهایی و بر روی شبکه ملی در دسترس کاربران قرار دهند.

هر وزارتخانه ‌باید ظرف یک ماه فهرست خدمات با کاربری ملی حوزه خود را به دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات نهایی و اعلام کند.

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هفت هزار مدرسه در تهران به شبکه‌‌ ملی اینترنت متصل خواهند شد.

عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به اتصال 200 مدرسه در شیراز به شبکه ملی اینترنت اشاره و عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعدادی از مدارس در شهرهای مشهد و تهران نیز به این شبکه متصل خواهند شد.

وی در خصوص طرح شبکه ملی اینترنت نیز گفت: هم اکنون بخش Super Core شبکه ملی اینترنت توسط شرکت زیر ساخت در حال اجراست و خرید تجهیزات مورد نیاز این شبکه توسط شرکت فناوری اطلاعات در حال جریان است.

ریاضی اضافه کرد: نرم‌افزار مورد نیاز این شبکه نیز در پژوهشگاه بنیادی، شرکت فناوری اطلاعات با همکاری دبیرخانه شورای مالی فناوری اطلاعات شکل خواهد گرفت.

وی در خصوص نحوه بهره‌مندی کاربران خانگی از شبکه ملی اینترنت اظهار داشت: این امکان از طریق ارایه اینترنت ADSL توسط شرکت‌های PAP فراهم خواهد شد.

ریاضی افزود: هر سازمان و نهادی که خواهان حضور در شبکه ملی اینترنت باشد تمامی امکانات مورد نیاز فراهم است. البته برخی از سازمان‌ها نیز اکنون سایت‌های خود را بر روی هاست‌های داخلی قرار داده‌اند.

  • ۸۶/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">