ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کندی اینترنت و پاسخی برای تمام فصول

| يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - علت کندی سرعت اینترنت چیست؟ این سوالی است که بیشتر کاربران اینترنت در ایران به انحای مختلف و در سال‌های مختلف مطرح می‌کنند و هربار نیز پاسخ قابل قبولی به آنها داده نمی‌شود اما آنچه استمرار دارد تداوم کندی اینترنت کشور است.

اخیرا گفته می‌شود ضریب نفوذ اینترنت در کشور به 82 درصد رسیده است و بیشترین اتصالات کاربران ایرانی مربوط به اینترنت موبایل است اما همچنان این شبهه باقی است که کاربران موبایل همان کاربران اینترنت ثابت باشند که برای سهولت بیشتر روی به ابزارهای همراه آورده‌اند. به هر تقدیر مشخص است که طی دوسال اخیر جهش کاربری اینترنت داشته‌ایم و مصرف اینترنت از لحاظ حضور در شبکه و همچنین استفاده از اپلیکیشن‌ها و غیره افزایش داشته است. اما فارغ از صحت و سقم میزان جهش در کاربری اینترنت که گفته می‌شود علت جدید کندی اینترنت در ایران است این گونه که پیداست دیگر نباید منتظر وعده افزایش صددرصدی اینترنت تا پایان ماه جاری و در حالتی خوشبینانه تا انتهای سال 94 باشیم. با پاسخ معاون وزیر ارتباطات در خصوص کندی اینترنت که گفته با وجود افزایش ظرفیت شبکه اما شتاب اتصال کاربران به حدی بالا است که شاهد هستیم هرچه شبکه توسعه می‌یابد بازهم متوسط دسترسی کاربران، افزایش نمی‌یابد، گویی آب پاکی بر دست کاربران اینترنت ریخته شده است. از آنجا که ابزار اندازه‌گیری جهش مصرف اینترنت در اختیار وزارتخانه مطبوع ایشان است بنابراین به صورت مستقل نمی‌توان این حجم جهش استفاده کاربری از اینترنت را تایید یا رد کنیم. در شرایطی که زیرساخت معتقد است پهنای باند کافی را در اختیار دارد و توجه به وعده و وعیدهایی که طی دو سال گذشته در مورد افزایش ظرفیت پهنای باند و سرعت اینترنت انجام شده است وضعیت سرعت اینترنت در ایران باید اکنون حالت ایده‌آلی برای کاربران داشته باشد نه این که همچنان گلایه آنها را به دنبال داشته باشد.

چه به هر حال پاسخ معاون وزیر ارتباطات به کندی اینترنت کشور نافی نیاز به زیرساخت‌های لازم برای افزایش سرعت اینترنت نیست. چراکه در غیر این صورت این پاسخی است که حتی در سال‌‌های آینده نیز می‌توان ارایه داد و صورت مساله کندی اینترنت همچنان را پاک کرد. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۴/۰۹/۰۸

سرعت اینترنت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">