ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت 30 درصد ارزان می شود

| چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۲۱ ب.ظ | ۱ نظر

وفا غفاریان" رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اظهارامیدواری کرد تعرفه اینترنت در کشور طی یک یا دوماه آینده حدود ‪ ۳۰‬درصد کاهش یابد.
وی روز چهارشنبه به خبرنگار اجتماعی ایرنا ، گفت پیشنهاد کاهش تعرفه هم‌اکنون دردست بررسی کارشناسی شرکت مخابرات است و احتمال دارد طی دو هفته آینده در مجمع مخابرات مصوب و به‌کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال شود.

هم اکنون تعرفه هر ‪ STM1‬اینترنت (‪ ۱۵۵‬مگابایت اطلاعات در ثانیه) حدود ‪ ۷۶۰‬میلیون ریال است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که‌میزان دقیق این کاهش تعرفه هنوز روشن نیست، اما ممکن است حدود ‪ ۳۰‬درصد باشد.

وی گفت این پیشنهاد در هفته پایانی سال گذشته در جلسه‌ای میان شرکت‌های فناوری اطلاعات و زیرساخت و یکی ازاعضای هیات مدیره مخابرات بررسی و نظرات آنها گرفته شد.

خبرنگار ایرنا از معاون وزیر ارتباطات سوال کرد "چرا شرکت مخابرات بر - اساس برنامه چهارم توسعه یک پنجم از یک میلیون و ‪ ۲۵۰‬هزار پرت اینترنت پرسرعت "ای دی اس ال" (‪ (ADSL‬در نظرگرفته در این برنامه را واگذار نکرد؟" وی پاسخ‌داد: کمیسیون تنظیم مقررات اواسط سال‪ ۸۴‬به منظور حمایت از بخش خصوصی مقرر کرد در این سال و سال گذشته شرکت‌های دولتی وارد عرصه واگذاری پرت‌های "ای دی اس ال" نشوند، زیرا بزرگترین مانع برای رقابت بخش خصوصی در این عرصه را حضور بخش دولتی تشخیص دادند.

وی افزود: در پایان سال گذشته نیز نتیجه گرفتند این دو مقوله ارتباط چندانی با هم ندارد، زیرا شرکت‌های خصوصی نیز دراین مدت دوسال سرمایه‌گذاری چندانی در ایجاد این پرت‌ها نکردند و مشکل اینجاست که تقاضا برای اینترنت پرسرعت در کشور محدود است.

غفاریان گفت: ما محتوای دیجیتالی چندانی درکشور نداریم و تنها محتوای موجود اینترنت است و بزرگترین استفاده‌کننده اینترنت پرسرعت هم حدود ‪۱۸‬ هزار شعبه بانکی کشور حدود ‪ ۱۶‬هزار پرت مصرف دارند که با یک میلیون و ‪۵۰۰‬ هزار پرت درنظرگرفته شده برای واگذاری در برنامه چهارم فاصله بسیار زیادی دارد.

معاون وزیر ارتباطات، گفت برای توسعه شبکه پرسرعت دیتا باید به دنبال یافتن کاربران خانگی بود و برای این کار نیز باید محتوای اینترنتی تولید شود که برای کار وزارت ارتباطات در حال مذاکره با دستگاه‌های دخیل در این امر مانند وزارت ارشاد است.

  • ۸۶/۰۱/۲۹

نظرات  (۱)

با سلام . خیلی جالب است عنوان خبرها خبر از کاهش 30% قیمت اینترنت به نقد مدیران کل را میدهند ولی کاربران اینترنت اینترنتی دقیقا معکوس این گفته ها و اخبار را مشاهده میکنند!!!!!!! چه کسی حقیقت را میگوید ؟؟؟؟؟ برای مثال خود بنده در شهرستان بابلسر زندگی میکنم و یکی از کاربران نیمه حرفهای اینترنت هستم با مصرف حد اقل ماهی 30 ساعت. بنده کارت E1 بیست ساعته را تا قبل از 29 فروردین 3700 تومان خریداری میکردم ولی در حال حاضر در اردیبهشت ماه 5000 تومان خریداری میکنم! به گفته مسئولین مخابرات شهرستان قیمت اینترنت ار اول اردیبهشت 30% افزایش یافته است!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جای تاسف دارد .................................... خدا به ما کاربران اینترنتی صبر دهد که جز محدودیت و سرعت کم و در نتیجه اعصاب خراب چیزی از اینترنت در ایران نصیبمان نشده است. ***چه گویم اگر گویم زبان سوزد پنهان کنم مغز استخوان سوزد***

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">