ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در پی حضور بازی های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای اروپا (Gamescom2009) در شهر کلن آلمان، رسانه های غربی از پیشرفت بازی های رایانه ای کشورمان ابراز شگفتی کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه "دویچه وله" و "ZDF" از شبکه های خبری مطرح آلمان با اختصاص برنامه هایی ویژه از پیشرفت ایران در عرصه ساخت بازی های رایانه ای ابراز شگفتی کرد.

شبکه خبری "بی بی سی" نیز با پخش مستندی کوتاه از پیشرفت صنعت بازی های رایانه ای و ورود ایران به بازارهای جهانی با بازی های اسلامی به عنوان اولین کشور مسلمان خبر داد.

در این مستند گزارشگر این شبکه گفت: ایران قصد دارد با حضور در نمایشگاه Gamescom به یک قدرت بین المللی در بازی های رایانه ای تبدیل شود. اما آیا این امر محقق می شود؟

همچنین کارشناسان شبکه بی بی سی با اشاره به جو سیاسی جهان و جایگاه غرب، عنوان کردند که ایران امیدوار است در بازار بازی ها به صورت بالقوه مطرح شود اما آیا تحقق این مسله کار آسانی است؟

در ادامه این گزارش تصویری آمده است: بنیاد ملی بازی های رایانه ای که مسوولیت تجارت بازی ها را در ایران به عهده دارد، نرم افزارهای بازی های ایرانی را در نمایشگاه کلن به معرض نمایش گذاشت تا فروشندگان غربی را برای فروش تولیدات خود شناسایی کند.

معاون ارتباطات بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در این باره اظهار داشت: ایران به عنوان اولین کشور مسلمانی که تلاش دارد به صورت حرفه ای در عرصه تولید بازی های رایانه ای به پیشرفت هایی دست یابد، در این نمایشگاه در کانون توجه قرار داشت.

"عباس حبیبی" افزود: پیشرفت ایران در بازی های رایانه ای در تصور کشورهای اروپایی نبود و آنها در اظهارات خود به این مساله اشاره می کردند که ایران برغم تحریم های زیادی که متحمل می شود، توانسته به این میزان پیشرفت دست یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما از نظر استانداردهای بین المللی صنعت بازی های رایانه ای در سطح مطلوبی نیستیم اما با این حال توانستیم با ارایه این بازی ها در این نمایشگاه و رده بندی سنی آنها با معیارهای ایرانی اسلامی توجه و تحسین همگان را برانگیزیم.

ایران با 10 بازی رایانه ای در این نمایشگاه که از 28 مردادماه تا اول شهریور ماه در شهر کلن آلمان دایر بود، شرکت کرد.

حبیبی به یکی از بازی های ارایه شده در این نمایشگاه با عنوان "سارا" اشاره کرد و گفت: این بازی در مورد یک بانوی دانشجوی محجبه است که تلاش دارد مشکلات خود را برطرف کند.

وی افزود: این بازی به دلیل این که کاراکتر داستان یک بانوی با حجاب است، مورد توجه خاصی قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، همچنین کارشناسان نشریه آمریکایی (ESCAPLAST) نیز با اشاره به بازی تاریخی ایران "عصر پهلوانان" نوشته است: به چه دلیل آمریکایی ها چنین بازی هایی ندارند؟ تنها چیزی که دولت ما بر روی آن سرمایه گذاری می کند، ارتش آمریکا است.

معاون ارتباطات بین الملل بنیاد بازی های رایانه ای در مورد نوشته این نشریه آمریکایی گفت: آمریکا کشوری است که تاریخ و قدمت زیادی ندارد به همین دلیل بازی های رایانه ای تاریخی در این کشور ساخته نمی شود و این مساله باعث انتقاد رسانه های آن از عدم ساخت این نوع بازی ها شده است.

تنها سه نمایشگاه معتبر در زمینه بازی های رایانه ای در جهان دایر می شود که یکی از آنها در آمریکا و دیگری در ژاپن است و نمایشگاه کلن نیز بزرگترین نمایشگاه در عرصه بازی های رایانه ای و محصولات سرگرم کننده اروپا به شمار می رود.

ایران برای نخستین بار با ارایه 10 بازی رایانه ای ازجمله شمشیر نادر، سارا، عصر پهلوانان و گرشاسب در این نمایشگاه شرکت کرد.

با توجه به اینکه بنیاد بازی های رایانه ای، مرکزی نوپا است که تنها یک سال و نیم از عمر فعالیت های آن می گذرد،‌ به دست آوردن چنین موفقیتی حایز اهمیت است.

با توجه به استعدادهای درخشان جونان ایرانی و خلاقیت و نوآوری های آنان در زمینه های مختلف علمی، این امید می رود که با حمایت و همکاری بخش های دولتی و غیردولتی شاهد بروز موفقیت های بیشتری در عرصه های بین المللی و بازارهای تجاری این نوع محصولات باشیم.

  • ۸۸/۰۶/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">