ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازگشت هرزنامه حمله آمریکا به ایران

| چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۶، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

یک هرزنامه ضعیف شده که می‌کوشد دریافت‌کنندگان را به دانلود تروجان معروف توفان "‪ "storm trojan‬فریب دهد وارد اینترنت شد. این تروجان فایل‌هایی را ضمیمه کرده است که طراحی آنها شبیه فیلم‌های ویدیویی حمله ادعایی موشکی آمریکا به ایران است.

به گزارش پایگاه اینترنتی تکنوورلد، شرکت سیمانتک اعلام کرد این تروجان یک ایمیل ناخواسته با جملاتی در مورد حمله احتمالی آمریکا به ایران نظیر "آمریکا به ایران اعلام جنگ کرد" و "آمریکا جنگ جهانی سوم را شروع کرد" می‌باشد و حاوی فایل‌های اجرایی ضمیمه مانند ‪ video.exe‬و ‪readme.exe‬ است.

جان مکدونالد پژوهشگر وبلاگ گروه واکنش امنیتی شرکت سیمانتک می‌گوید این تهدیدها چیز تازه‌ای نیست و فقط نسخه‌های ضعیف تر تروجان ‪ peacomm‬و ‪ W32.Mixor‬هستند که برای آنکه تشخیص داده نشوند به شکل تازه‌ای ظاهر شده‌اند و به نظر می‌رسد در این کار بسیار موفق بوده‌اند. یک فایل اجرایی ضمیمه هرزنامه جنگ درواقع یک کرم است که اسب‌های تروجان را دانلود و نصب می کند.

براساس اطلاعات بدست آمده از شرکت ‪ ، MessageLabs‬تروجان ‪ Peacomm‬که به ‪ Zhelatin‬شناخته شده رایجترین بدافزار در ‪ ۲۴‬ساعت گذشته است. این هرزنامه ‪ ۳۲‬درصد تمام رمزهای آلوده توزیع شده در جهان را از آن خود کرده است.

اما اوایل امروز شرکتهای امنیتی شامل ‪Labs ، Fortinent ، F-Secure‬ ‪ ، Kaspesky‬و ‪ Sophos‬برنامه‌های ضد ویروس جدید خود را برای تشخیص این تهدید جدید منتشر کردند.

‪ Peacomm‬به تروجان توفان شهرت دارد زیرا انتشار آن در ماه ژانویه و فوریه جایزه بزرگترین حمله بدافزار از سال ‪ ۲۰۰۵‬تاکنون را کسب کرد.

موضع هرزنامه قبلی در حول و حوش موضوعات عشقی پیرامون روز والنتاین بوده است. این رمز مخرب از طریق وبلاگ‌ها و پیامهای فوری و ایمیل در اینترنت منتشر شده است.

  • ۸۶/۰۱/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">