ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بانک‌های کشور به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند

| سه شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

اگر نیاز و تقاضای مشتری نبود شاید به دنبال گسترش و پیشرفت CORE BANKING هم نبودیم و اگر این امر در راستای مشتری مداری نباشد هیچ ارزشی ندارد و باید بتوانیم نیازهای مشتریان را رفع کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا، دکتر محمدرضا داوری ـ مدیرعامل بانک تجارت ـ صبح امروز در همایش توسعه بانکداری الکترونیک CORE BANKING هدف اصلی در همه کارهای بانکی را جلب و رضایت مشتری دانست.

وی با ارائه گزاش عملکرد کاری بانک تجارت اظهار کرد: تعداد کارت‌های الکترونیک در سیستم بانکی در سال1386، 32 میلیون عدد بوده و تعداد پایانه‌های فروش (pos) در سال 86 بالغ بر 365 هزار عدد و تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز در سال 86 بیش از 9 هزار دستگاه بوده است.

وی به سرانه خودپردازهای بانک تجارت به ازای یکصدهزار نفر اشاره کرد و گفت: البته ایران در سرانه خودپردازها جایگاه سیزدهم دارد و این مسئله نشان می دهد که اختلاف زیادی را باکشورهای پیشرفته داریم.

مدیرعامل بانک تجارت اضافه کرد: در بانک تجارت سیستم SGB که عملیات مالی بانک ایران و هلند را پردازش می‌کرد پس از ادغام بانک‌ها و تشکیل بانک تجارت مورد استفاده عملیات بانکی این بانک قرار گرفت.

داوری به خدمات الکترونیکی بانک تجارت اشاره کرد و افزود: خدمات الکترونیکی بانک تجارت شامل سرویس بانکداری اینترنتی، سرویس پیام کوتاه ـ تلفن‌بانک، سرویس پست الکترونیک ـ شهرک‌های الکترونیک دانشگاهی شعبه صبا ـ سرویس سحرـ سرویس RTGS سرویس تک نرخی ارز است.

داوری تصریح کرد: در سال 1387 بحث صدور کارت‌های هوشمند، صدور کارت‌های اعتباری، خریدهای اینترنتی و ثبت نام اینترنتی توسعه شبکه pos فروشگاهی تا سقف 40 هزار دستگاه مورد توجه جدی قرار گرفت.

به اعتقاد وی اجرای بانکداری متمرکز در قالب طرح بانک تجارت تا ظرف سه سال آینده جواب‌های لازم می‌گیرد و به یک‌باره و سریع امکان انجام این کار مهیا نیست.

مدیرعامل بانک تجارت طرح جامع را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بانک تجارت در جهت بهینه‌سازی فعالیت‌های بانکی برشمرد و تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی طرح جامع تامین اهداف سطح استراتژیک بانک و تامین نیازهای سطحی عملیاتی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته است.

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیمی‌مقدم ـ عضو هیت مدیره بانک تجارت ـ نیز در این همایش با بیان اینکه بانک‌های کشور به علت نداشتن CORE BANKING به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند توضیح داد: آمارهایی که ارائه می‌شود بسیاری از افراد به طور قطعی خوب یا غلط بودن آن را نمی‌دانند، حتی پردازش نیز کمک نمی‌کند تا اطلاعات لحظه‌ای و به روز باشد.

وی ادامه داد: هنوز هم افزایش دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و گرفتن پول نقد از این دستگاه‌ها از آرزوهای ماست ما می‌خواهیم عقب‌ماندگی را با پول درشت حل کنیم.

عضو هیات مدیره بانک تجارت باتاکید بر اینکه حدود 40 درصد از مشکلاتمان به نقدینگی مربوط است گفت: برای حل این مشکلات، بانک‌ها باید بتوانند یک CORE BANKING یا نرم‌افزاری که شبیه به این سیستم باشد را داشته باشند تا از هزینه‌های خود بکاهند.

مقدم افزود: باید مشخص شود که بانک‌ها چگونه و در چه حدی می‌توانند به اطلاعات دست یابند.

  • ۸۷/۰۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">