ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با هوش مصنوعی می‌توان اطراف را کنترل کرد؟

| يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

در یک گزارش مجلس اعیان انگلیس عنوان شده است که استفاده از ایمپلنت های هوش مصنوعی در 20 سال آینده به انسان ها امکان می دهد که تنها از طریق فکر، محیط اطرف را کنترل و یا امور خانه خود را اداره کنند.

به گزارش ایرنا از روزنامه تلگراف، 'جان مک نامارا' که در مرکز نوآوری IBM Hursley در همپشایر کار می کند، پیش بینی کرده است که در عرض 20 سال آینده، نانو ماشین های هوش مصنوعی برای ترمیم و تقویت عضلات، سلول ها و استخوان به انسان ها تزریق خواهند شد که این دستاورد پیامدهای مثبت دیگری هم دارد.
مک نامارا در این خصوص مدرکی را به کمیته هوش مصنوعی مجلس اعیان انگلیس که پیامدهای اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی هوش مصنوعی را بررسی می کند، ارائه کرده است.
به گفته این کارشناس، فناوری تنها در عرض دو دهه به اندازه ای پیشرفت خواهد کرد که انسان و ماشین به طور موثری در هم می آمیزند و موجب می شود که جهش های بزرگی در آگاهی و شناخت انسان ایجاد شود.
وی ادامه داد: حتی ممکن است شاهد تزریق نانو ماشین های هوشمند به بدن خود باشیم. این کار فواید پزشکی زیادی از جمله توانایی ترمیم آسیب سلول ها، عضلات و استخوان ها و احتمالا حتی تقویت آنها خواهد داشت.
وی افزود: علاوه بر این، بهره برداری از تکنولوژی امروزی می تواند به ایجاد فناوری هایی منجر شود که بیولوژی را با تکنولوژی ترکیب کند و موجب تقویت مستقیم توانایی شناختی انسان شود. چنین دستاوردی توانایی ذهنی بسیار تقویت شده و همچنین توانایی استفاده از مقادیر وسیعی از قدرت محاسبات را برای تقویت فرآیندهای فکری به طور بالقوه ارائه می دهد.
وی افزود: با استفاده از این فناوری که در انسان ها و محیط اطراف آنها تعبیه می شود، می توان تنها به واسطه فکر و حرکات، محیط اطراف را کنترل کرد.
براساس این گزارش، محققان در شرکت هایی از جمله مایکروسافت هم اکنون در حال ابداع رایانه ای از جنس دی.ان.ای هستند که می تواند درون سلول های بدن زندگی کند و در شبکه های بدنی به دنبال نقایصی مانند سرطان بگردد. این رایانه در صورت تشخیص احتمالات سرطانی، سیستم را خاموش و روشن کرده و سلول های بیمار را مشخص می سازد.
مک نامارا در عین حال یش بینی کرد که افزایش کاربست های هوش مصنوعی می تواند بیکاری را در میان کارکنان بخش های خدماتی و خرده فروشی گسترش دهد.

  • ۹۶/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">