ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بحران در بزرگ‌ترین کارخانه مخابراتی ایران

| سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: ادامه بحران در شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی، موجب کاهش قیمت سهام این شرکت به کمتر از چهارصد تومان شده است.
شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی یزد که اکثریت تولیدات آن، از جمله فیبر نوری در خاورمیانه منحصر به فرد بوده و حرف اول را می‌زند، اکنون به دلایلی با مشکلاتی روبه‌رو شده و به رغم خصوصی شدن آن، اقدام سریع و مناسب دولت برای حل بحران این کارخانه مهم، ضروری به نظر می‌رسد.
این گزارش می‌افزاید: این شرکت از زمان تغییر مدیریت، از بخش دولتی به بخش خصوصی، چالش‌ها و مشکلات زیادی را پیش روی خود دیده است.
بخش خصوصی که از سال 83، سکان مدیریت کارخانه شهید قندی را به دست گرفته است، در حالی دوران مدیریت خود را پشت سر می‌گذارد که سهام شرکت به یک‌سوم قیمت زمان واگذاری خود رسیده است. برخی کارشناسان بر این باورند که مشکلات کنونی شرکت شهید قندی، ریشه در زمان مدیریت دولتی این شرکت دارد که در آن زمان، برخورداری از مزایای دولتی بودن، مانع بروز این معضلات شده بود، اما اکنون ظهور بیرونی یافته است.
با این حال، مدیران سابق این شرکت در زمان دولتی بودن آن، با رد این‌گونه تحلیل‌ها، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آن زمان را کلی‌نگر و درازمدت توصیف کرده و سوددهی بیست‌میلیارد تومانی در سال را به عنوان شاهد آن مطرح می‌کنند.
به گفته آنان، در اواخر دوران مدیریت دولتی و در بحبوحه انتقال به بخش خصوصی، سهام شرکت نزدیک به 1100 تومان بوده است.
همچنین در حالی که شنیده‌هایی از حیف و میل بودجه این کارخانه در مدیریت سابق مطرح می‌شود، مدیران سابق شهید قندی می‌گویند: برخلاف بخش خصوصی، سازمان‌های نظارتی دولتی، مدام و به راه‌های گوناگون ناظر بر احوالات مدیریت و تولیدات شرکت بوده‌اند و هیچ‌گونه تخطی و تخلفی امکان وقوع نداشته است.
گفتنی است، شرکت شهید قندی، اکنون قیمت سهام زیر چهارصد تومان را تجربه می‌کند و بسیاری از بدهی‌های این شرکت به بانک‌ها، معوق شده و گرفتن تسهیلات دوباره را با مشکل روبه‌رو کرده است. همچنین وضعیت بیش از هزار نفر از کارگران این کارخانه، دچار ابهام شده که اقدام دولت در این باره را ضروری می‌نماید.

  • ۸۵/۰۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">